Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روزهای 6 و 7 اردیبهشت‌ماه، گفت: آزمون امسال از لحاظ ماهیتی تفاوتی با آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته ندارد و فقط تعداد شرکت کنندگان ۱۴۲ هزار نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت 170 هزار نفری بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد، تاکید کرد که این ظرفیت هنوز نهایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سنجش آموزش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش جمعیت جوان کشور، تعداد ورودی‌های آموزش عالی رو به کاهش است و به همین دلیل تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد هم کاهش می‌یابد.

وی از اعلام نتایج اولیه این آزمون در دهه دوم خرداد ماه خبر داد و گفت: کلید سئوالات کنکور کارشناسی ارشد ۱۱ اردیبهشت‌ماه منتشر می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳

نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون سراسری امسال یک تفاوت با سال‌های گذشته دارد و آن هم برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان است.

در نوبت اول آزمون سراسری امسال علاوه بر برگزاری آزمون برای گروه‌های پنج گانه آزمایشی، آزمون اختصاصی فرهنگیان نیز برگزار می‌شود.

زمان بندی برگزاری آزمون به این صورت است که صبح پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه آزمون گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی برگزار می‌شود و عصر پنج شنبه داوطلبان گروه هنر و زبان در آزمون شرکت می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های آزمون امسال با سال‌های گذشته نیز همزمانی آزمون گروه‌های زبان و هنر است که به همین دلیل داوطلبان نتوانستند در هر دو گروه زبان و هنر شرکت کنند و باید یکی از این دو گروه را انتخاب می‌کردند.
صبح جمعه هفتم اردیبهشت ماه آزمون گروه علوم تجربی برگزار می‌شود.

کد خبر 745000

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • امکان افشای سئوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • فروش تضمینی سوالات آزمون های استخدامی و کنکور با رمزارز؛ با پرداخت ۲۰ میلیون تومان وکیل شوید | سوالات کنکور تجربی و انسانی چند؟
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد