Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@21:21:41 GMT

بهترین موقعیت بدن درحالت خواب؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۷۹۰۷

وضعیت بدن در هنگام خواب می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب بگذارد و در طول روز اثرگذار باشد. ناطقان: گاهی اوقات با این‌که ۸ ساعت خواب کامل داریم، باز هم کسل و خسته از خواب بیدار می‌شویم. کارشناس این شرایط را به وضعیت بدن در هنگام خواب نسبت می‌دهند. هر چند خوابیدن به پشت بهترین حالت ممکن برای خواب است با این حال راحتی ما حرف اول را می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




هیچ شکی نیست که خواب اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. اما همه چیز در خواب کافی خلاصه نمی‌شود. برنامه‌ریزی برای تنظیم ساعت بدن یا ریتم شبانه‌روز هم در این میان باید در نظر گرفته شود. وقتی افراد به این موارد توجه نمی‌کنند، نتیجه‌ این می‌شود که روز خود را با خستگی شروع کنند و به‌سختی تمرکز لازم را در انجام وظایف کاری داشته باشند. گاهی اوقات به‌ موقع می‌خوابید و ۸ ساعت خواب لازم را هم دارید؛ اما باز هم خسته و عصبی هستید. به‌گفته‌ی کارشناسان خواب، این مشکل ریشه در طرز خوابیدن دارد. شبلی هریس، کارشناسی پزشکی خواب و استاد کالج پزشکی آلبرت انیشتین، در این خصوص می‌گوید:

اگر نمی‌توانید وضعیت خواب خود را تغییر دهید، راهکارهایی برای اصلاح آن وجود دارد.

بنا به گزارش بنیاد ملی خواب، اکثر افراد عادت دارند به پهلو بخوابند؛ درحالی‌که این روش خوابیدن می‌تواند باعث بروز درد در ناحیه‌ی کمر و کتف شود. از طرفی خوابیدن به پهلوی راست می‌تواند سوزش معده‌ را شدیدتر کند. علت آن است که در ناحیه‌ی مری، ماهیچه‌ای وجود دارد که اسید را داخل معده نگه می‌دارد. هنگامی که به راست می‌خوابید، موقعیت این ماهیچه جابه‌جا می‌شود و اسید از معده خارج و وارد حلق خواهد شد و به این ترتیب احساس سوزش می‌کنید. در صورتی که اگر به سمت چپ بخوابید، این عضله شکاف موجود را حفظ می‌کند.

بنابراین هریس توصیه می‌کند که در صورت داشتن مشکل سوزش معده، سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید. از طرفی، در صورت خوابیدن به پهلوی چپ، برای پشتیبانی مناسب از سر، نیاز به بالش‌های قطور دارید. ضمن این‌که برای حمایت از عضلات کمر هم بهتر است یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید.

هریس می‌گوید:

طبیعتا بدترین حالت خواب برای افراد، خوابیدن روی شکم است. حدود ۷ درصد افراد به این شیوه می‌خوابند. این شکل خوابیدن روی تمام قسمت‌های بدن شما فشار وارد می‌کند. به این ترتیب، پس از بیدار شدن احساس خستگی و سوزنی شدن بدن دارید. ضمن این‌که خوابیدن روی شکم خطر دردهای مفصلی را افزایش می‌دهد.

با این حال، هریس در این خصوص هم پیشنهاد می‌دهد که از یک بالش صاف‌تر برای کاهش درد گردن استفاده کنید.

در حالت کلی بهترین حالت، خوابیدن به پشت است که حدود ۸ درصد افراد در این وضعیت می‌خوابند. این حالت بهترین حالت برای کاهش درد است و چون سر در بالای سینه قرار می‌گیرد، مشکل سوزش معده ایجاد نخواهد شد.البته خوابیدن به پشت، احتمال خروپف را هم افزایش می‌دهد. اگر مشکل وقفه‌ی تنفسی در خواب ی(آپنه خواب) دارید، خوابیدن به پشت چندان توصیه نمی‌شود.

چنانچه دوست دارید سبک خوابیدن خود را تغییر دهید، می‌توانید دو بالش در دو طرف بدن و یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید. این راهکار باعث می‌شود که کم‌تر در خواب جابه‌جا شوید! چنانچه این روش جواب نداد، می‌توانید یک توپ کوچک تنیس در داخل پیراهن خود بگذارید. به این ترتیب هنگام قرار گرفتن در وضعیت نادرست احساس ناراحتی می‌کنید و سریع به حالت مناسب برمی‌گردید.

هریس در ادامه می‌گوید:

در بیشتر موارد توصیه می‌شود که به پشت بخوابید؛ اما باز هم ملاک انتخاب وضعیت خواب، راحتی افراد است. چنانچه حالت انتخابی شما باعث بروز درد یا ناراحتی شود، قطعا بر کیفیت خوابتان تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین اگر متوجه شدید پس از بیدار شدن از خواب احساس خستگی و کسالت دارید؛ سعی کنید موقعیت خواب خود را تغییر دهید و شاید موفق شدید یک بیداری راحت و دل‌پذیر را تجربه کنید! منبع: مشرق برچسب ها: خواب ، موقعیت بدن ، کیفیت خواب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواب موقعیت بدن کیفیت خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسرها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسرها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد.

همچنین دسرها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه دسر بیسکوییت و موز

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

کد خبر 846349 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت دسر

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم)
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار + فیلم
  • (ویدئو) خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید