Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از ششم اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس آغاز شده است، گفت: در ترویج فرهنگ قرآنی و فعالیت‌های قرآنی هدف اصلی، برگزاری مسابقه نیست، در واقع مسابقات برگزار می‌شود تا شرایطی فراهم شود و فضایی را ایجاد کند که مردم بتوانند بیشتر با قرآن انس پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه صوت و جذابیت‌‌های صوتی یکی از عوامل جذب کودکان و نوجوان به فعالیت‌های قرآنی بوده و بسیاری از قاریان فعلی به همین روش جذب فعالیت‌های قرآنی شده‌اند، افزود: بنابراین برگزاری مسابقات قرآن در کشور به این دلیل است تا زمینه‌ای فراهم شود و مردم با شنیدن صداهای جذاب به سمت آن گرایش پیدا کنند و بیشتر با قرآن کریم انس پیدا کنند.
قربانی در ادامه به سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که طی روزهای گذشته در تهران برگزار شد اشاره و اظهار کرد: موضوعی که مطرح است این است که آیا این مسابقات به اهداف خود رسیده است یا خیر و آیا این مسابقات توانسته است در بین عموم مردم فرهنگ قرآن را جاری و ساری کند.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با تأکید بر اینکه اهدافی همچون اطلاع دیگر کشورها از اهتمام ایران به قرآن کریم و مواردی از این دست در جای خود مهم است، گفت: به نظر می‌رسد در زمینه انس عمومی با قرآن باید بیشتر کار شود و مسابقات به گونه‌ای برگزار شود که این بُعد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه در حال حاضر در بین جامعه قرآنی این احساس وجود دارد که مسابقات بیشتر جنبه رقابتی پیدا کرده است، گفت: در مسابقات قرآن کمتر اثری از رقابت سازنده و دوستانه به چشم می‌خورد. در حالی که در سال‌های گذشته مسابقات دوستانه بود اما در حال حاضر اینگونه نیست و بیشتر رقابتی شده است.
قربانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی همیشه ابتکارات خوبی داشته است به دیدار بخشی از کارکنان و مدیران جهاد دانشگاهی با مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: در آن دیدار مقام معظم رهبری بیان کردند از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود به کارهای ویژه و مبتکرانه ورود پیدا کند. احساس می‌شود این روند در برخی موارد دیده شده و دوستان قرآنی نیز این کار را شروع کرده‌اند. برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در همین راستا بوده و کاری مبتکرانه است.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ بیان کرد: احساس می‌شود برگزاری این مسابقات بتواند برای جامعه قرآنی یک برنامه آموزشی و در عین حال دوستانه و رفاقتی را ایجاد کند. برگزاری این مسابقات با توجه به اینکه اولین دوره است قطعاً جای کار زیادی خواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه احساس می‌شد اساتید قرآنی حضور پر‌رنگی داشته باشند، گفت: جا دارد برای دوره‌های بعد در انتخاب قاری مردمی نیز تصمیماتی اتخاذ شود. جهاد دانشگاهی می‌تواند به این موضوع نیز ورود کند، زمانی که مردم در صحن مسابقات حضور داشته باشند و در انتخاب قاریان برتر سهیم باشند، احساس می‌کنند خودشان دخیل هستند و این انگیزه بیشتری برای حضور آنها فراهم می‌کند.
قربانی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای مسابقات شناسایی نخبگان قرآنی به جامعه است، بیان کرد: اهداف مسابقات قرآن تقریباً مشخص است و زمینه‌سازی برای انس و الفت با قرآن کریم است. در بخش دانشجویان نیز انس دانشجویان با قرآن و نیز شناسایی استعدادها و نخبگان به عموم مردم و ارتقاء سطح قرائت و ... است.
وی در ادامه با طرح این سؤال که در جامعه ما قهرمانان قرآنی را چه کسانی می‌شناسد؟ گفت: در حال حاضر که فضای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم داغ است، نفر اول مسابقات بین‌المللی ایران چه جایگاهی در جامعه دارد. غیر از جامعه قرآنی چه کسانی آنها را می‌شناسد. با توجه به اینکه هدف بر این است که این افراد الگو شوند، این جریان الگوسازی به چه صورت انجام می شود؟. شبکه‌های تخصصی ما به غیر از شبکه قرآن حضورشان در مسابقات به چه نحو است و رسانه چه میزان به طور جدی وارد شده است تا قهرمانان قرآنی را به‌عنوان نخبه علمی و قرآنی به جامعه معرفی کند؟.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به اینکه در مسابقات بیشتر حواسمان به نوع برگزاری مسابقات، تدارکات، دکور، سالن مسابقات، پشتیبانی و ... است، اظهار کرد: بُعدهایی که باید از مسابقات بهره ببریم و بر روی آن کار کنیم و به مردم نشان داده شود را فراموش کرده و به جایگاه اصلی نرسیده است. استفاده از مفاهیم قرآن و عمل به قرآن کریم فراموش شده مسابقات است.
وی در پایان بیان کرد: مقام معظم رهبری هر سال در دیدارهای خود با قرآنیان استراتژی‌های قرآنی را مشخص می‌کنند، اگر هر سال در مسیر تحقق این استراتژی‌ها حرکت نکنیم و آنها را ارتقاء ندهیم، در نوع برگزاری مسابقات باید تجدید نظر صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی