Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش‌های کشورهای اروپایی برای راضی کردن ترامپ برای ماندن در توافق برجام، اظهار کرد: سفر امانوئل مکرون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به واشنگتن آخرین تلاش‌های اروپا برای نگه داشتن ترامپ در برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنچه ما در قالب برجام بیان می‌کنیم در حقیقت قطعنامه سازمان ملل متحد است که خروجی این توافق به شمار می‌رود و هرگز قابل تغییر نیست.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن بازدید از تاسیسات هسته‌ای کشور اعلام کرد ایران در مسیر صلح‌آمیز قرار دارد و حتی این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل منتقل کرد و بر مبنای آن قطعنامه 2231 به تصویب شورای امنیت رسید.

منصوری آرانی با بیان اینکه در قطعنامه‌های صادره از سوی سازمان ملل متحد باید کشورهای عضو دائم شورای امنیت بیشترین پایبندی را نسبت آنها داشته باشند، افزود: اینکه ترامپ مدعی خروج از برجام می‌شود را می‌توان به این شکل مطرح کرد که او قصد دارد زیر قطعنامه شورای امنیت بزند.

وی اظهار کرد: خارج شدن ترامپ از برجام بدون شک تبعات بدی برای کاخ سفید خواهد داشت و اولین نتیجه این خروج، تضعیف شدن آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین به عنوان پنج عضو دائم شورای امنیت خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پنج عضو دائم شورای امنیت به قطعنامه‌ 2231 که برجام بخشی از آن بود رأی دادند، افزود: تمام اعضای دائم شورای امنیت نزدیک دو سال در مذاکرات فشرده در موضوع برجام حضور داشتند تا به نتیجه رسیدند و امروز رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد آن را نقض کند که این موضوع خود سازمان ملل و شورای امنیت را زیر سؤال می‌برد.

منصوری آرانی با اشاره به اینکه حفظ برجام به لحاظ حیثیتی برای اروپاییان دارای اهمیت زیادی است، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده فرانسه و برخی کشورهای اروپایی برای حفظ آن تلاش کنند تا به نوعی نقش سازمان ملل را بتوانند بر روی آن نیم‌ بندی که در آن قرار دارد، حفظ کنند.

وی ادامه داد: مهمترین علتی که فرانسه و اروپا تلاش می‌کنند تا آمریکا و ترامپ را متقاعد کنند که در برجام بماند این است که به آنها بفهماند که این عمل آمریکا همانند بریدن شاخه‌ای زیر پا است که اولین کسی که سقوط می‌کند آن کسی است که شاخه را بریده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: اروپاییان دنبال این هستند که به ترامپ بگویند مخالفت او با برجام فقط به ضرر کاخ سفید و دیگر اعضای شرکت کننده در مذاکرات و تأیید کنندگان آن است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد | این مربی حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود!