Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ برتر هفدهم با تمام اتفاقاتش به اتمام رسید و حالا تیم ملی بیش از هرزمانی به آرامش و دوری جستن از حاشیه‌ها نیاز دارد. بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال

ایران آنلاین / لیگ برتر فوتبال جمعه شب به پایان رسید و تکلیف قهرمان و نایب قهرمان پس از یک فصل پر از هیجان مشخص شد. هفدهمین دوره لیگ به‌دلیل اینکه سال منتهی به جام جهانی 2018 روسیه بود، اهمیت بسیاری برای فوتبال ایران داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین می‌توان کیفیت آن را از منظر سخت‌افزاری و فنی، مشخص شدن چهره قهرمان پیش از پایان مسابقات و در آستانه دیدارهای تیم ملی در جام‌جهانی، مورد بحث و بررسی قرار داد. پیش از این هر ساله لیگ ما با چالش‌هایی روبه رو بود؛ چالش‌هایی که مرسوم بود و گریبان‌مان را می‌گرفت. در این سال‌ها لیگ‌مان با یکسری تعطیلات و توقفات مکرر روبه‌رو بود اما امسال این وقفه‌ها به حداقل رسید و مشکلی برای برگزاری لیگ ایجاد نشد، این یکی از ویژگی‌های خوب در نحوه برگزاری مسابقات در سال‌جاری بود و فدراسیون از این منظر نمره قبولی گرفت. از نظر کیفیت هم باید گفت که لیگ‌مان به صورت مطلوب برگزار شد و مؤید این موضوع هم موفقیت 3 تیم پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا است. اینکه فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه نماینده داشته باشد، کم سابقه است. در این بین تماشاگران هم استقبال نسبتاً خوبی از بازی‌های لیگ هفدهم داشتند و این به‌دلیل عملکرد خوب تیم‌های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال تهران بود.

در این میان تیم‌های خوب سال‌های اخیرمان همچون سپاهان، تراکتورسازی، فولاد خوزستان و حتی استقلال خوزستان شرایط مناسبی نداشتند و این نوسانات تیم‌ها باعث شد کیفیت لیگ تاحدودی پایین بیاید اما در مجموع شاخص اصلی که لیگ هفدهم را متمایز از لیگ‌های گذشته کرد حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌ها بود و اکثر باشگاه‌ها و مربیان به این بازیکنان جوان اعتماد کردند. در این بین ما از نظر کیفیت استادیوم‌ها با یکسری مشکلات اصلی روبه‌رو هستیم. استادیوم‌های ما ظرفیت و قابلیت برگزاری بازی‌های معتبر بین‌المللی را ندارند و این یکی از نقایص مهم فوتبال ایران محسوب می‌شود و طبیعتاً در پایین آمدن کیفیت لیگ هم تأثیرگذار است. فوتبال ما در برگزاری مسابقات معتبری همچون جام ملت‌های آسیا کارنامه درخشانی ندارد و این برای این رشته محبوب در کشورمان به هیچ‌وجه مطلوب نیست. از سویی لیگ ما از نظر داوری هم مشکلاتی داشت اما این موضوع قابل اغماض و چشم‌پوشی است. یکی دیگر از مشکلات لیگ هفدهم مشکلات اقتصادی بود که به برخی تیم‌ها ضربات سنگینی وارد کرد و اکثر تیم‌ها کم یا زیاد، با این مشکل روبه‌رو بودند و این ضعف باید برطرف شود و اگر این اتفاق نیفتد لیگ بعدی با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود. در واقع باید از ظرفیت‌های فوتبال به سود این رشته استفاده شود.
نکته مهمی که باید به آن توجه داشت ثبات مدیریتی و کادر فنی پرسپولیس بود که باعث شد این تیم پیش از اتمام لیگ، قهرمانی‌اش را مسجل کند، تیمی که با کمترین تغییرات در لیگ هفدهم حضور یافت. یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در هر باشگاهی ثبات است و پرسپولیس با تکیه بر همین موضوع توانست برای دومین سال متوالی بر سکوی قهرمانی بایستد. از سویی یکی از ارکان بزرگ فوتبال بازیکنان هستند، بازیکنان باید بهترین عملکردشان را نشان می‌دادند تا مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار بگیرند، همیشه و در همه جا سال منتهی به جام جهانی بهترین سال برای فوتبالیست‌ها به حساب می‌آید تا خودشان را برای حضور در این رویداد مهم نشان دهند. یکی از عوامل دیگری که باعث بالا رفتن کیفیت لیگ هفدهم شد، بحث انگیزشی بود و عملکرد بازیکنان برای حضور در ترکیب تیم ملی در طول فصل خوب و تقریباً بدون نوسان بود. در هر حال لیگ برتر هفدهم با تمام اتفاقاتش به اتمام رسید و حالا تیم ملی بیش از هرزمانی به آرامش و دوری جستن از حاشیه‌ها نیاز دارد. تیم کی‌روش در حال حاضر شرایط خوبی دارد و اردوهای خوبی را برگزار کرده است. ماه‌هاست که بازیکنان برای حضور در جام جهانی مشخص شده‌اند و مربیان تیم ملی اشراف کاملی از نظر شناخت نفرات دارند که این هم به‌دلیل ثبات نیمکت تیم ملی است.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴۰۹۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 1 ماهه منتهی به فروردین 1403 حدود 4098 میلیارد تومان درآمد کسب نمود. 

این شرکت در فروردین سال مالی 1402 بالغ بر 3336 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند. گفتنی است مبلغ درآمد این شرکت عمدتاً از محل فروش کنسانتره و فولاد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 23% رشد داشته است.

در فروردین  امسال متوسط نرخ فروش کنسانتره 40,710,045 ریال و نرخ فروش فولاد 215,136,143 ریال به ازای هر تن بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت در سمنان
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • اوقات شرعی فردا هفدهم اردیبهشت در شیراز
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد