Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهرام چاره‌خواه کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان گفت:طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ادامه فعالیت سامانه بارشی تا صبح روز سه‌شنبه در استان است که اوج فعالیت این سامانه تا ظهر امروز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:عمده این بارش‌ها به صورت رگبار‌های شدید و متناوب باران همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و در برخی نواحی بارش تگرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت:با توجه به حجم زیاد بارندگی، احتمال آبگرفتگی و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها برای تمام نواحی استان بخصوص مریوان، سروآباد، کامیاران و سنندج وجود دارد.

چاره‌خواه تصریح کرد:ارتفاعات استان طی مدت فعالیت این سیستم مستعد بارش برف خواهد بود.

وی گفت: در روز یکشنبه با شکل‌گیری کانون‌های گرد و خاک بر روی کشور عراق و منتقل شدن بخشی از آن به استان، کیفیت هوا و میزان دید کاهش می‌یابد.

چاره خواه در پایان با اشاره به آغاز بارش شدید باران وتگرگ از پنجشنبه شب در کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته کامیاران با ۲۱.۴ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارش استان را داشته و بارش‌ها در قروه ۱۰، بانه ۶.۷، مریوان ۵.۹ و سنندج ۲.۸ میلی‌متر ثبت شده است.

در حال حاضر دمای هوای استان ۲۲ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/م

ورود گردوخاک به آسمان استان کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان از بامداد دوشنبه، اظهار داشت: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه، احتمال خیزش گردوخاک در قالب این سامانه بارشی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی در استان را بعدازظهر سه‌شنبه عنوان کرد و گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و… در این راستا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد و گفت: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6096284

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • سامانه بارشی جدید در راه کردستان است
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی از دوشنبه به استان کردستان
  • سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده