Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت:حدود ۵۲۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در ۱۶ ساختمان خوابگاهی ساکن هستند. صمد حاج جباری ، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگوی تفضیلی با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت خوابگاههای این دانشگاه گفت:دانشگاه شهید بهشتی یک مجموعه خوابگاهی دارد که بخش اصلی خوابگاههای دانشگاه است که این مجموعه در قسمت شمال دانشگاه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خوابگاهها شامل ۶  بلوک پسران ، ۶ ساختمان است هر کدام یک بلوک دارد که 5 ساختمان آن هر کدام نزدیک به ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد یکی از این ساختمانها 8 طبقه است که ظرفیت آن است. ۶ بلوک دیگر شامل خوابگاههای دخترانه است و در خارج دانشگاه نیز سه خوابگاه خواهران که دوخوابگاه در بلوار کشاورز است ودیگری خوابگاه رستاک و  یک خوابگاه پسرانه هم  در خیابان قائم مقام واقع شده است.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی اواخر سال 96 که در خوابگاه میدان ولیعصراتفاق افتاد، افزود: این حادثه که رخ داد در رسانه ها اعلام شد که این خوابگاه متعلق به دانشگاه شهید بهشتی است در صورتی که دانشگاه اصلا خوابگاهی ندارد که بخواهیم تخلیه کنیم یا دانشجو داشته باشدو ما نگرانی داشته باشیم، خوابگاه حادثه دیده متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که با توجه به ساختار این‌ها جدا از هم هستند وهرگدام در وزارت خانه های متفاوت نظارت می شوند.     حاج جباری یادآور شد:تعداد دانشجوی خوابگاه‌های  شهید حدودا ۵ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که ترم اول و دوم معمولا متغیر است. این آمار مربوط به نیم سال اول است که با ظرفیت کامل ممکن است به ۵۲۰۰  هم برسد . در  نیم سال دوم به تناسب فارغ التحصیل می‌شوند، از خوابگاه خارج می‌شوند و ظرفیت کاهش پیدا می‌کند. در نیم سال اول ما بین ۵ هزار و ۲۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو ساکن خوابگاه هستند.   معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: یک مجموعه خوابگاهی در خیابان بهار که تحت پوشش صندوق رفاه نیست. این خوابگاه را برای دانشجویانی که مجاز به دریافت خوابگاه نبودند اما نیاز داشتند در واقع دانشجویانی که ما تعهدی برای خوابگاهشان نداشتیم ، اما به دلیل اینکه اکثر این دانشجویان دختر هستند این ساختمان را به کمک دانشگاه آماده کردیم و به عنوان خوابگاه خودگردان به لحاظ انسانی آمدیم گفتیم برای این که این‌ها را بالاخره تحت پوشش قرار بدهیم اینجا را اماده کردیم که دانشجویان بتوانند اسکان پیدا کنند.با وجود اینکه که هیچ گونه تعهدی دانشگاه نسبت به این خوابگاه ندارد اما نظارتی اجرایی بر این خوابگاه قرار دادیم همچنین، وعده های غذایی نیز برای حمایت از این دانشجویان به آنها اختصاص می‌دهیم.   با اینکه تعهدی نسبت به دانشجویان غیر مجاز نداریم اما برایشان خوابگاه اجاره کردیم

حاج جباری اظهار داشت: اکثر دانشجویانی که در این خوابگاه ساکن هستند، دانشجویان اطراف استان تهران هستند که ما هیچ تعهدی برای ارائه خوابگاه به این دانشجویان نداریم چراکه دانشجوی بومی از امتیاز بومی بودن در کنکور استفاده کردند به همین دلیل از نظر قانونی نباید به این افراد خوابگاه بدهیم.البته یک دوره‌ای بحث بومی گزینی دانشجویان مطرح شد و به صورت آزمایشی نیز انجام شد که این طرح هم برای کمبود خوابگاهها بود  اما در عمل نه تنها موفق نبود و مشکل خوابگاه‌ها را حل نکرد بلکه گرفتاری‌هایی هم ایجاد شد دانشجو بر اساس این طرح پذیرش می‌شود  از طرفی سنجش این دانشجو را خوابگاهی حساب نمی‌کند هیچ گونه اعتباری در مورد خوابگاهش اختصاص نمی دهد و دانشگاه مجبور است با هزینه خودش این دانشجویان را مدیریت کند.
وی ادامه داد:امسال به لحاظ اسکان در دانشگاه شهید بهشتی هیچ گونه مشکل تجمع و اعتراضی نبوده، ممکن است نارضایتی همیشه باشد دو دانشجو ممکن است بالاخره از این شرایط ناراضی باشند، ولی نارضایتی عمومی که تجمعی در دانشگاه به دنبال خودش داشته  باشد و دانشگاه را تحت شعاع قرار بدهدنداشتیم.   معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد : اختصاص خوابگاه به دانشجویان را  با توجه به اولویت‌هایی که داریم زمان بندی کردیم ابتدا دانشجویانی که ما تعهداتی قانونی نسبت به آنها داریم وظیفه ما این است که به این دانشجو خوابگاه بدهیم و آن‌ها را در واقع در اولویت قرار بدهیم.پس از اتمام این تعهد ها نوبت به دانشجویانی می‌رسد که به لحاظ قانونی اولویتی ندارند. در سال تحصیلی جاری همه این دانشجویان در سایت کردند در اطلاعیه ثبت نامی اعلام کردیم که هر دانشجویی که خوابگاه می خواهد، چه دانشجوی بومی، در سایت ثبت نام کنند اگرچه ما تعهدی نسبت به این دانشجویان نداریم اما بالاخره خودمان را متعهد به دانشجویان و حل مشکلاتشان می‌دانیم. بر اساس این اطلاعیه تعدادی ثبت نام کردندو در یک فرصت یک هفته یا ده روزه خوابگاه برایشان فراهم کردیم .   حاج جباری گفت:امسال هم شروع سال تحصیلی دانشگاه هفته آخر شهریور خواهد بود که به یک سری تعطیلات مانند تاسوعا و عاشورا برخورد کرده و ممکن است دانشجو با تاخیر به دانشگاه بیاید ما نمی توانیم خوابگاه را که دانشجو رزرو کرده  وچون با تاخیر می آید  به دانشجویان غیر مجاز بدهم این مشکلی بود که ابتدای سال تحصیلی جاری برای ما اتفاق افتاد و دانشجویان توقع داشتند که خوابگاه را به آنها بدهیم  در صورتی که دانشگاه تعهد قانونی نسبت به این دانشجویان دارد.در مهرماه 96 تعدادی از دانشجویان غیر مجاز خوابگاهی، از دانشگاه خوابگاه می خواستند که ما مهلت ده روز خواستیم که برای آنها خوابگاه اجاره کنیم که خود این دانشجویان به نماز خانه دانشگاه رفته بودند در صورتی که اصلا پیشنهاد ما این نبود که به نمازخانه بروید که این مسئله حاشیه ساز شده بود. امسال مشکلات اسکان دانشجویان خوب مدیرست و اجرا شد، هیچ تنشی هم نبود .
وی یادآور شد: هر ساله قبل از پذیرش دانشجو آمار خوابگاهها اعلام می‌شود، اگر نیاز باشد ظرفیتی اضافه شود از قبل پیش بینی می‌شود و در غیر این صورت ظرفیت‌های موجود پاسخگو هستند به طور معمول هم اینگونه نیست که ظرفیت خوابگاهها پاسخگو نباشند، خوابگاه پاسخگوی ظرفیت است، ولی مدیریت می‌خواهد. اینکه ما بدون مدیریت هر سال بخواهیم به خوابگاهها اضافه کنیم این مدیریت به نظر من مناسبی نیست.
معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اضافه شدن خوابگاههای این دانشگاه گفت: برنامه هایی برای افزایش ظرفیت خوابگاه داریم طرح آن را هم  به صندوق رفاه  دادیم. امسال صندوق رفاه اعلام کرده که دانشگاهها می توانند از طریق  وام بانکی اقدام به ساخت خوابگاه کنند ما همیش بینی هایی داریم که ظرفیت خوابگاههای دانشگاه شهید بهشتی را افزایش دهیم.ولی اینکه برای امسال باشد اینگونه نیست طرحی که پیش بینی کردیم  در دراز مدت قطعا برای دو سال آینده  جوابگو  خواهد بود.   حاج جباری افزود: چون بالاخره ساختن خوابگاه زمان مناسبی می‌خواهد و قطعا جزو برنامه های ما است، نقشه خوابگاه خواهران و  طرح توجیهی اش آماده شده  از نظر فنی همه چیز احصا شده به دنبال منابع مالی  هستیم که باید تامین شود. تا پارسال در برنامه پنجم خوابگاه سازی ممنوع بود اما در برنامه ششم مجوز‌هایی داده شده امیدواریم بتوانیم در این زمینه هم به نتیجه برسیم.    اضافه شدن یک ساختمان به خوابگاههای متاهلی
وی با اشاره به تعداد خوابگاههای متاهلی این دانشگاه گفت: یک باب خوابگاه 13 طبقه متاهلی دانش پژوهان وقفی داریم که دانشجویان متاهل دانشگاه شهید بهشتی آنجا  مستقر هستند.این خوابگاه حدود ۸۵ واحد متاهلی دارد که تعداد زیادی از دانشجویان دکتری متاهل که متقاضی بودند آنجا ساکن هستند.   حاج جباری اظهار داشت:در همین مجموعه ساختمانهایی در حال ساخت است که به ظرفیت خوابگاه متاهلی اضافه شود.البته منابع اش متفاوت است مربوط به منابع دولتی و صندوق رفاه نمی شود به صورت خیریه در حال ساخت است  و به نظر می رسد که یک بلوکش به  برای ترم آینده  به بهره برداری برسد.

وی در خصوص تعمیرات وبازسازی خوابگاهها در تابستان سال جاری گفت: در تابستان ۹۶ دو تا از بلوک‌های پسران را به صورت کامل تعمیرکردیم. یکی از بلوک ها نقاشی شده و در یک سطحی اشکالاتش برطرف شد. در خوابگاه خواهران هم دو بلوک تعمیر شده ، دو بلوک را نقاشی کردیم و علاوه بر این تعمیراتی در فضا‌های عمومی مانند مسجد یا نمازخانه‌های خوابگاهی چه  دختران و چه پسران بازسازی‌های اساسی در آن‌ها انجام شد.   وی خاطر نشان کرد:حتی جابه جایی مکانش هم داشتیم خوابگاه دختران فضای کوچکی بود که جابه جایی انجام دادیم و به مکان دیگری منتقل کردیم، ایجاد یک سالن مطالعه در خوابگاه دختران همراه با سایت را هم به خوابگاه اضافه کردیم.در خوابگاه‌های بلوار کشاورز هم کمبود امکانات و سرویس های بهداشتی داشت که این امکانات اضافه شد .   معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان امکاناتی را باید برای دانشجویان خوابگاهی اضافه کنیم که درخواست اعتبارات آن را دادیم و امیدواریم که بتوانیم قبل از شروع ماه رمضان خوابگاهها را به این امکانات تجهیز کنیم.   حاج جباری افزود:به طور قطع یقین امسال هماهنگی که با صندوق رفاه و دانشجویان شده خوابگاهها را به امکانات ورزشی تجهیز خواهیم کرد که دانشجویان برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیازی به مراجعه به بیرون نداشته باشند.   اضافه شدن پزشک دائمی به درمانگاه خوابگاههای دانشجویی   معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به امکانات درمانی در خوابگاههای دانشگاه گفت: در هفته سلامت برنامه هایی که پزشک در خوابگاهها به صورت دائم داشته باشیم . برنامه فعالیت درمانگاهها تدوین شده اما باید  نظارت را تقویت کنیم .   وی اضافه کرد: سال 96  ۷۵ برنامه در حوزه دانشجویی تدوین کردیم که امسال به  ۱۰۱  رسیده است. ما به این مقدار قانع نیستیم و باید خیلی بیشتر از این‌ها جلو برویم  البته مشکلات منابع مالی هم داشتیم اگر اعتبارات اجازه دهد قطعا فعالت های بیشتری در حوزه دانشجویی خواهیم داشتم که  بتوانیم یک زندگی دانشجویی خوبی را در خور شان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ایجاد کنیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6094098 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد