Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:06:31 GMT

ایران والجزایر بر گسترش روابط پارلمانی تاکید کردند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۰۹۷۴

ایران والجزایر بر گسترش روابط پارلمانی تاکید کردند

الجزیره- ایرنا- «عبدالحمید سی عفیف» رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی مردمی الجزایر و «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، بر ضرورت تقویت همه جانبه روابط به ویژه پارلمانی تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، عامری در دیدار با این مقام پارلمانی الجزایری، راه های توسعه روابط پارلمانی و تحولات منطقه را بررسی و دعوت کتبی «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران از وی را برای دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر ایران در الجزایر ضمن اشاره به آخرین وضعیت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی، خواستار افزایش مراودات پارلمانی و تشکیل هرچه زودتر گروه دوستی پارلمانی در مجلس الجزایر و مساعدت مجلس در جهت تقویت روابط شد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران سقفی برای توسعه همکاری خود با الجزایر قائل نیست.
از سوی دیگر عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون امور خارجی و همکاری مجلس ملی مردمی الجزایر نیز در این ملاقات که با حضور سه نفر از اعضای کمیسیون امور خارجی مجلس انجام شد، با تشکر از دعوت همتای ایرانی و تاکید بر اجابت آن در اولین فرصت، روابط سیاسی دو کشور را ممتاز ارزیابی نموده و بر ضرورت توجه بیشتر به تقویت روابط اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
رئیس کمیسیون امور خارجی و همکاری مجلس الجزایر از سطح روابط پارلمانی و میزان توافقات صورت گرفته میان دو کشور ابراز خشنودی کرد و با تاکید بر حمایت مجلس الجزایر از توسعه روابط دو کشور، گفت، دیپلماسی پارلمانی می تواند به تقویت پایه های صلح و ثبات و محور قرار گرفتن گفت و گو جهت تنش زدایی و حل بحران های منطقه ای کمک کند.
وی در ادامه با اشاره به محورکلی سیاست خارجی الجزایر مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، بر ضرورت حل و فصل اختلافات با استفاده از راه‌های مسالمت آمیز تاکید کرد.
پیش از این، « سعید بوحجه» رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در دی ماه 96 در راس یک هیات عالی رتبه پارلمانی برای شرکت در سیزدهمین نشست روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده بود.
خاورم **2041** 1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران الجزاير روابط پارلماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد