Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار فارس گفت: اخلاق رکن اصلي ورزش هاي زورخانه اي بوده و بايد تلاش شود تا در همه عرصه هاي ورزشي نيز اخلاق سرآمد باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، مهندس اسماعيل تبادار در ديدار رئيس فدراسيون ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي اظهار داشت: توجه به ورزش يکي از ضروريات امروز جامعه بوده و در کنار فراهم کردن زمينه مناسب براي توسعه ورزش همراه با نهادينه کردن رعايت اخلاق در عرصه هاي مختلف ورزش سنتي و حرفه اي بايد توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس افزود: تقويت روحيه پهلواني در ورزشکاران مهمتر از کسب عناوين قهرماني بوده و اگر اخلاق ورزشي در همه ميادين و عرصه هاي مختلف رعايت شود بسياري از رتبه هاي لازم ورزشي را کسب کرده ايم.
وي با بيان اينکه مردانگي، دلاوري و اخلاق پروري به عنوان نماد برجسته و اساس کار در زورخانه ها مي باشد اظهار داشت: در فضاي معنوي زورخانه، پهلواني و اخلاق لازم و ملزوم يکديگرند و کسي که داراي صفات اخلاقي برجسته تري باشد پهلوان تر قلمداد مي شود.
مهندس تبادار بر لزوم توجه به ورزش هاي زورخانه اي تاکيد کرد و افزود: قبل از توجه به گسترش و افزايش تجهيزات و امکانات بايد از پايگاه و جايگاه اخلاقي زورخانه ها صيانت شود. و کسي که وارد عرصه ورزش هاي زورخانه اي مي شود بايد بداند قبل از پرورش اندام بايد قواعد اصلي اخلاق را رعايت نمايد.
وي با بيان اينکه فارس به عنوان استاني کهن و تاريخي زمينه گسترش و توسعه فعاليت ورزش هاي زورخانه اي را دارد ابراز داشت: به تمام فرمانداران سراسر استان توصيه خواهيم داشت در هر شهرستاني که زمينه رونق چنين ورزش هايي وجود داشته باشد از هيچ حمايتي دريغ نکرده و در حد توان به گسترش ورزش هاي زورخانه اي و پهلواني توجه ويژه داشته باشند.
استاندار فارس بر لزوم توجه به ورزش هاي سنتي در کنار ورزش هاي حرفه اي و قهرماني تاکيد کرد و افزود: بايد تلاش شود تا ورزش هاي سنتي در کنار ورزشهاي حرفه اي رونق گرفته و نشاط و شادابي و سرزندگي در گستره فراوان آحاد جامعه اعم از جوانان، ميانسالان و حتي کهنسالان فراهم نمايد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شهرکی رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله گرامیداشت هفته ورزش زورخانه ای، مراسمی با حضور پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش در زاهدان برگزار می‌شود.
در این مراسم ورزشکاران به اجرای آئین‌های ورزشی باستانی در گود زورخانه پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند