Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@10:34:29 GMT

سرنوشت نوبل ادبیات در هاله‌ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۲۴۶۷

سرنوشت نوبل ادبیات در هاله‌ای از ابهام

فرهنگ > ادبیات - در پی انتشار اخبار رسوایی‌هایی جنسی در آکادمی نوبل، موضوع لغو اهدای جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهنگستان سوئدی در حال بررسی احتمال لغو جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ است. تصمیم قطعی در این باره سوم ماه می اعلام خواهد شد.

اعضای باقیمانده فرهنگستان سوئدی در نشست هفتگی خود در روز ۲۶ آوریل در این باره بحث کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پر واسبرگ در این باره گفت: «فرهنگستان سوئدی در این باره بحث کرد اما به نتیجه نرسید. پس از جلسه هفته آینده احتمالاً اعلام خواهد شد که سال آینده جایزه نوبل ادبیات اهدا خواهد شد یا نه. در صورت لغو جایزه سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۱۹ دو جایزه اهدا خواهد شد.»

رسوایی‌های جنسی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ با متهم شدن ژان کلود آرنو عکاس فرانسوی شروع شد. آرنو همسر یکی از اعضای آکادمی است.

پس از آن درخواست برخی از اعضای آکادمی برای کنار گذاشتن همسر آرنو از این نهاد بی‌نتیجه ماند و آن‌ها نیز در اعتراض جایگاه خود را ترک کردند. پس از آن سارا دانیوس دبیر دائم آکادمی و کاتارینا فروستنسن همسر آرنو نیز از آکادمی بیرون رفتند.

واسبرگ البته تأکید که او و دیگر اعضای باقیمانده آکادمی تابستان را مشغول مطالعه آثار پنج نامزد جایزه نوبل ادبیات خواهند کرد و فارغ از اینکه جایزه امسال اهدا شود یا سال پس از آن به کار خود ادامه خواهند داد.

در طول تاریخ طولانی جایزه نوبل فقط ۷ بار اهدای این جایزه انجام نشده است. به غیر از آن ۶ بار نیز اهدای جایزه یکسال به تأخیر افتاده است چون آکادمی هیچکدام از نامزدها را لایق دریافت جایزه ندانستند.

منبع: گاردین / ۲۷ آوریل
57241

کلید واژه‌ها : جایزه نوبل - ادبیات جهان - جوایز ادبی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جایزه نوبل ادبیات جهان جوایز ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک

به گزارش قدس آنلاین، منابع مطلع در این باره اعلام کردند که حزب الله لبنان ۴۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان شلیک کرده است.

بر پایه این گزارش، آژیرهای خطر در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند.

منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این باره اعلام کردند که در پی حمله جدید حزب الله چند صهیونیسم مجروح شده‌اند.

طبق گفته این منابع، برخی موشک‌های پرتاب شده به پایگاه رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان اصابت کرده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه برخاستن دود از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان منتشر کرده‌اند.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازیکنان استقلال شایسته قهرمانی هستند/ از آکادمی استقلال بی خبرم
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک