Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@00:11:45 GMT

انتظار فرج شعار نیست بلکه یک فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۲۸۰۲

انتظار فرج شعار نیست بلکه یک فرهنگ است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز در خطبه‌های نماز جمعه، ۷ اردیبهشت به موضوعات اعتقادی مرتبط با امام زمان(عج) پرداخت و با اشاره به آیه پنجم سوره شریفه قصص حکومت عدالت‌گستر حضرت مهدی(عج) را به عنوان یک نوید و مژده از سوی پروردگار متعال به تمامی مستضعفان جهان معرفی کرد و گفت: وظیفه ما در زمان غیبت مانند وظیفه در عصر ظهور امام معصوم است، امام زمان(عج) پس از ظهور با تمامی مستکبران و ظالمان و زورمداران مبارزه خواهد کرد و آن‌ها را به زیر خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه نیمروز در ادامه با بر شمردن وظایف منتظران حقیقی ظهور امام زمان(عج) ضمن تأکید بر مداومت دعا  برای فرج تأکید کرد: کسانی که منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند باید با فساد و تباهی و ظلم مبارزه کنند. انتظار فرج شعار نیست بلکه یک فرهنگ است و این فرهنگ باید نهادینه شود.

وی در خطبه دوم نماز با بیان بخشی از مشکلات و مشقات مردم موضوع قحطی آب در دهستان پرجمعیت و دور افتاده سفیدآبه اشاره کرد و گفت: اگر به فریاد مردم دهستان سفیدآبه نرسیم شاهد مشکلات جدی‌تر خواهیم بود.

وی بحران آب در سفیدآبه را یک مشکل جدی خواند و خواهان مرتفع‌شدن هر چه سریع‌تر این مشکل اساسی مردمان این روستای دور افتاده و پرجمعیت شد و افزود: از مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان می‌خواهیم سریعا نسبت به این مشکل اقدام کند چرا که ما در کشور اسلامی و دارای نظام جمهوری اسلامی هستیم آن‌وقت برادران دینی ما باید برای آب شرب خود نگران باشند.

خطیب جمعه نیمروز در ادامه گفت: شایسته است مدیر عامل آب منطقه‌ای استان شخصا از نزدیک مشکل این روستاها را ببیند و برای دهستان سفیدآبه و دیگر عشایر منطقه تصمیمی قاطع و ضربتی اتخاذ کند.

حسین قدس نیا

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند