Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیدار مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری پاکستان با وی افزود : وحدت ملت های مسلمان در شرایطی که دشمنان دایم بر طبل اختلافات می کوبند از جمله آرزوهایی است که جز در سایه خواست و تلاش خود این ملت در رفع این منازعات و اختلافات و از بین بردن عوامل و زمینه های تهدیدات ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی عنوان کرد : بر اساس وعده قرآن کریم دشمن محکوم به نابودی است ضمن آنکه مشترکات و زمینه های بسیار خوبی بین ملت های مسلمان وجود دارد که باید تقویت شود و مشهد الرضا با توجه به وجود مضجع شریف عالم آل محمد (ص) امام رضا (ع) خود زمینه ای برای ایجاد گفت و گو و تعامل بین نحله ها و گروه های مختلف مذهبی و دینی و رسیدن به همدلی و همفکری و همراهی است.

 وی تصریح کرد : در ایام و مناسبت های مختلف و میلاد و یا مبعث حضرت رسول مکرم اسلام (ع) از علما کشورهای اسلامی دعوت می شود تا فرصتی برای این تعامل و تبادل و تضارب افکار و اندیشه ها و تقویت محبت و دوستی شود.

 رشیدیان افزود : ملت و دولت ما و پاکستان دوستی و تعاملی دیرینه دارند و امروز زائران بسیاری از پاکستان به مشهد سفر می کنند که تا چند سال قبل مشکلات جدی داشتند و طی سال های اخیر با پیگیری ما و حمایت دولت و ارتش پاکستان شاهد امنیت بیشتر زائرانی که به صورت زمینی به مشهد سفر می کنند، هستیم .

 وی عنوان کرد : ما نیز در استانداری خراسان رضوی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و نیز آستان قدس رضوی بعنوان نقطه کانونی فعالیت های زیارتی برای تسهیل حضور زائران پاکستانی اعم از زمینی و هوایی در سفر به مشهد تلاش ها و اقدامات خوبی صورت داده ایم .

 وی بر تقویت گردشگری وفراهم کردن زمینه حضور شرکت های بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود :این آمادگی بین طرف های ایرانی وجود دارد تا موضوع زیارت و گردشگری در دو کشور را توسعه دهیم و روابط تاریخی و ملی که بین دو کشور وجود دارد ، فرصتی ارزشمند است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های گردشگری اعم از زیارتی ، تاریخی ، فرهنگی و طبیعی بین دو طرف افزود : در حوزه خدمات زیربنایی ، اقامت ، حمل و نقل و توریست آمادگی همکاری های مشترک وجود دارد.

وی اظهار کرد : برای توسعه تبادلات فرهنگی و دانشجویی هم دانشگاه های مشهد آمادگی دارند با دانشگاه های پاکستانی به صورت مستقیم در راستای توسعه تبادل دانشجو و استاد همکاری کنندضمن آنکه برای توسعه بیشتر این مناسبات می توان در سطح ملی نیز پیگیری های لازم را انجام داد.

مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری پاکستان هم در دیدار با بیان اینکه مشهد با ظرفیت های قابل توجهی که دارد وظیفه اتحاد بین کشورهای اسلامی را می تواند عهده دار شود و میزبان اتحادیه کشورهای اسلامی شود .

 چودهری عبدالغفورخان افزود : ما دشمنان مشترکی داریم و باید زمینه اتحاد و یکپارچگی این ملت ها در برابر دشمن را فراهم کنیم و از کنار حرم رضوی امام مهر این فرصت مهیاست.

وی با بیان اینکه امنیت ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه مثال زدنی و بی نظیر است که در سایه خون شهدای بسیار این سرزمین فراهم شده است ومردم ایران را قهرمان می دانیم که سالها در مقابل کفر و ایادی آن محکم ایستادند و مردانه از داشته های خود دفاع کردند.

 وی با اشاره علاقه مردم پاکستان به ایران افزود : برای شیعیان و نیز اهل سنت پاکستان مشهد و حرم امام رضا (ع) اهمیت و ارزش ویژه ای دارد و بسیار مشتاق سفر به این شهر و زیارت حرم مطهر هستند.

 وی عنوان کرد : تلاش ما آن است در کنار توسعه گردشگری زیارتی در سایر ابعاد هم بین خراسان رضوی و پاکستان تبادل گردشگر توسعه یابد.

 وی افزود : تفاهمنامه ای بین خراسان رضوی و سازمان گردشگری پاکستان آماده شده که در سفر آتی هیات خراسانی به پاکستان بعد از عید فطر نهایی می شود.

 عبدالغفور خان گفت : در کنار مسیرهای زمینی و هوایی موضوع راه اندازی دوباره مسیر ریلی برای انتقال مناسب زائران پاکستانی از لاهور به مشهد را پیگیری می کنم .

وی اظهارکرد : توسعه سرمایه گذاری های مشترک را ضرورتی برای تقویت تعاملات و توسعه امنیت است و باید سرمایه گذاری مشترک در حوزه های گردشگری دارای جاذبه برای دو طرف گسترش یابد.

 وی در حوزه دانشگاهی هم خواستار مبادلات استاد و دانشجویی و افزایش دانشجویان بورسیه ای با خراسان رضوی شد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام رضا پاکستان خراسان رضوی گردشگری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های میدان‌دار در پذیرایی از زائران رضوی اظهار کرد: یکی از مساله‌های مهم در ایام پیک زائر در مشهدالرضا (علیه السلام) انجام هرچه بهتر تکریم و میزبانی از زائران رضوی به ویژه زائران بارگاه منور رضوی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تاکید بر تکریم هرچه باشکوه تر زائران امام هشتم (علیه السلام) افزود: میزبانی شایسته از مهمانان علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، مهم‌ترین تکلیف مسوولان استان و مدیران شهر است. اینجاست که می‌گوییم باید فرهنگ میزبانی را ارتقا دهیم و آن را به معیارهای زیارت مطلوب در شهر امام رضا (علیه السلام) نزدیک کنیم.

ضرورت توسعه زیرساخت های اقامت و حمل و نقل

وی خاطرنشان کرد: در حوزه میزبانی و حضور زائران باید توجه و اهتمام ویژه خود را متمرکز بر موضوع اسکان در هتل‎‌ها، زائرسراها و مهمانسراهای ارزان‎ قیمت کنید زیرا محور اصلی چالش‌‎های موجود، ناظر بر آن دسته از زائرانی است که به عشق زیارت امام هشتم (علیه السلام) به این شهر می‌آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه را ندارند و تکلیف شما، رسیدگی به نیاز این عزیزان است.

علم الهدی با ابراز گلایه از افزایش غیرمنطقی نرخ اقامت و اسکان در پیک‌های زیارتی ادامه داد: باید حداکثر نظارت و کنترل را در این زمینه به کار بگیرید تا زیارت مهمانان امام رئوف (علیه السلام) در اوج رفاه و آسایش میسر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به تکلیف سایر شهرهای کشور در مشهدالرضا (علیه السلام) را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورید تا حتی یک گره از کار زائر امام هشتم (علیه السلام) باز شود. این تکلیف بر گردن ما و حقی است که علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) بر ضمه ما دارد تا زائر او را تکریم کنیم.

وی تأکید کرد: از جمله گروه‌هایی که به زیارت حضرت رضا (علیه السلام) مشرف می‌شوند، زائران خارجی هستند. در این بخش توجه ما باید به زواری باشد که استطاعت و توانی مالی زیادی برای زیارت حضرت ندارند، مانند زائران شریف پاکستانی که صدها و هزاران کیلومتر راه را طی کرده، رنج سفر را به جان خریده تا خود را به مشهد برسانند. حالا چه وظیفه‌ای برای ما مهم‌تر از تأمین زیرساخت اقامت برای این‌ها؟

علم الهدی گفت: یک جنبه دیگر از خدمت‌رسانی به زائران و تسهیل فرآیند زیارت، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است؛ اعم از حمل و نقل جاده‎ای، ریلی و هوایی که ضرورت آن در پیک‌های زیارتی مضاعف می‌شود. به همین دلیل، این ظرفیت وجود دارد که در حوزه سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی دولتی پای کار بیایند و پروازها از نظر کمیت و کیفیت توسعه پیدا کند. در حوزه خدمات ریلی هم این مهم اجتناب‌ناپذیر است و در بخش تشرف‌های زمینی، کیفیت جاده‌ها به همراه ایمن‎سازی آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

کد خبر 6093460

دیگر خبرها

  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان