Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکران مستند «فروشنده ۲» در حالی روز پنجشنبه در دانشگاه سجاد انجام شد که چندی پیش مسئولان دانشگاه فردوسی، به بهانه‌های واهی، از اکران آن برای دانشجویان جلوگیری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، روز پنجشنبه مستند جنجالی «فروشنده ۲» در دانشگاه صنعتی سجاد اکران شد.

این مراسم با استقبال دانشجویان و البته غیبت مسئولان دانشگاه و به همت حوزه بسیج رسانه دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مراسم و پس از اتمام نمایش، میثم ظهوریان مدیر  اندیشکده توسعه منطقه‌ای خراسان رضوی به تشریح و تبیین گوشه‌هایی از  این مستند پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: در بحث برجام و مذاکرات هسته‌ای رویکرد مقام معظم رهبری نسبت به دولت و تیم مذاکره کننده، رویکرد تربیتی دینی بود، یعنی اجازه داده شد کاری که فکر می‌کنند درست است انجام دهند تا خودشان به این نتیجه برسند در حالی که رویکرد تربیت غیر دینی تحکم را بر فرصت تجربه‌کردن ترجیح می‌دهد.

ظهوریان ادامه داد: اما اکنون در بحث موشکی اینطور نیست زیرا اولا در آن بحث تعدادی از نخبگان و مردم هم بر آن عقیده مذاکره با غرب بودند که هم سانتریفیوزها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم و از همه مهمتر اینکه بحث توان دفاعی قابل مذاکره نیست.

مدیر  اندیشکده توسعه منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: این موضوع خوش‌بینی و اعتماد به بیگانه، ریشه‌های نگرشی و تاریخی دارد؛ به لحاظ تاریخی با رشد جریان روشنفکری بعد از انقلاب مشروطه، خوش‌بینی به بیگانه در جامعه ایران تزریق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: کشورهای چین، هند، پاکستان، عراق، لیبی و کره شمالی هم در موضوع عدم اشاعه فعالیت‌های هسته‌ای از طرف آمریکا مورد تحریم و تهدید قرار گرفتند، از بین همه این کشورها سه کشور چین، پاکستان و هند اول زنجیره فناوری هسته‌ای‌شان را تکمیل کردند و بعد وارد مذاکره با آمریکا شدند و در تمام مراحل هم تحریم‌های‌شان برداشته شد اما دو کشور لیبی و عراق که قبل از اتمام این فرآیند وارد مذاکره شدند مورد حمله نظامی از سوی آمریکا قرار گرفتند.

شایان ذکر است اکران مستند «فروشنده ۲» در حالی امروز در دانشگاه سجاد انجام شد که چندی پیش مسئولان دانشگاه فردوسی، به بهانه‌های واهی، از اکران آن برای دانشجویان جلوگیری کردند.