Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@06:25:20 GMT

انجیر سیاه پلدختر تشنه جرعه‌ای آب

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۳۶۵۰

انجیر سیاه پلدختر تشنه جرعه‌ای آب

450 هکتار از باغ های پلدختر لرستان که به قطب تولید انجیر سیاه معروف است، کمبود آب دارند.

ایران آنلاین /«میرزامحمد مرادی»، مدیر جهاد کشاورزی پلدختر اظهار  داشت: کل سطح زیرکشت باغ های انجیر سیاه در پلدختر  یکهزار و 350 هکتار است.  حدود 450 هکتار از این باغ ها از آب «مادیان‌رود» استفاده می‌کنند که با توجه به خشکسالی سنوات اخیر و کاهش آب این رودخانه برای آبیاری مشکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بخشی از این باغ ها ایستگاه پمپاژ  ساخته شده که اگر رودخانه آب داشته باشد، مشکلی نخواهند داشت.

وی افزود:  تصمیم داریم تا چند ماه آینده 200 هکتار از باغ های انجیر را به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز کنیم که در این زمینه باغداران باید  همکاری کنند. آب بقیه باغ های انجیر از چشمه تأمین می‌شود و بستگی به میزان بارندگی دارد. اگر پروژه سد بن‌لار  ساخته شود، مشکل آب کشاورزی شهرستان حل می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان ساخته می‌شود + جزئیات

به نقل از سایت آی‌ای، جهان امروز به‌دنبال انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و گریز از انواع فسیلی آن است. در این میان، استفاده از توربین‌های بزرگ بادی برای تولید برق در نقاط مختلف جهان توسعه یافته است، اما جابه‌جایی این توربین‌ها اگر قرار باشد در تعداد زیاد و حجم بسیار بزرگ باشد، کار را بسیار سخت خواهد کرد.

حالا، اما استارت‌آپ «رادیا» که در حوزه انرژی فعالیت می‌کند، مدعی شده است که راهکار این معضل بزرگ را در اختیار دارد. آنها در این خصوص طرحی را ارائه کرده‌اند که شامل ساخت یک هواپیمای بزرگ به نام «ویند رانر» است که برای حمل پره‌های توربین مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس این طرح، «ویند رانر» (WindRunner) ۱۰۸ متر طول و ۲۴ متر ارتفاع خواهد داشت.

همچنین فاصله ۲ سر بال این هواپیما قرار است ۸۰ متر باشد که ۳۲ متر از طول یک فروند بوئینگ ۸-۷۴۷ بیشتر است! با این مشخصات به‌نظر می‌رسد که ظرفیت حمل بار این هواپیما به بیش از ۸۰ تن نیز برسد؛ یعنی ۱۲برابر یک بوئینگ ۷۴۷.

البته هواپیمای «ویند رانر» برای پرواز به زیرساخت‌های خاصی هم نیاز دارد؛ به‌عنوان نمونه، باند موردنیاز برای تیک‌آف و فرود این هواپیمای غول‌پیکر باید ۱۸۳۰متر باشد.

از سوی دیگر باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر کدام از پره‌های توربین‌ها بین ۴۵تا ۹۰متر طول دارد و وزن آنها نیز به ۳۵ تن می‌رسد.

در مورد توربین‌های دریایی، مشکل خاصی سر راه وجود ندارد؛ چراکه کشتی‌ها به‌سادگی می‌توانند آنها را حمل کنند، اما در مورد توربین‌هایی که قرار است در خشکی نصب شوند، هواپیمای «ویند رانر» می‌تواند کارآمد باشد.

منبع: همشهری

tags # هواپیما سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • ستاد مدیریت بحران پلدختر تشکیل جلسه داد
  • توصیه‌های مفید برای تشنه نشدن روزه‌داران
  • تکیه بیگلربیگی - کرمانشاه
  • بزرگ‌ترین هواپیمای جهان ساخته می‌شود + جزئیات
  • قوتو کرمانی زبانزد خاص و عام
  • اصلاح و بازسازی خطوط فرسوده و قدیمی شهرستان پلدختر
  • دمنوش‌هایی که باعث می‌شود هنگام روزه‌داری تشنه نشوید
  • کشت هزار نهال در رحمت آباد ریگان
  • شهرک سینمایی نور
  • رضا عنایتی: صحبت های تارتار؟ وقتی می بریم همه چیز سفید است و وقتی می بازیم همه چیز سیاه!