Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان گفت: مراکز خریدی که در سال های گذشته کسری گندم داشتند، برای امسال به هیچ وجه قرارداد خرید با آنها امضا نشده و گندمی از آنها خریداری نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان، امروز (8 اردیبهشت) در کارگروه خرید تضمینی محصولات زراعی گفت: بابت برپایی مراکز و خرید تضمینی محصول از کشاورزان نگران نیستیم اما باید از تجربیات سال های گذشته برای گرفتن نتیجه بهتر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به وجود کسری گندم در استان، افزود: مراکز خرید تضمینی در استان باید به سه بخش سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی شوند و مراکز قرمز یا ممنوعه که حکم قضایی علیه آنها صادر شده و کسری گندم داشته اند، نباید به هیچ وجه با آنها قرارداد خرید امضا و یا گندمی از آنها خریداری شود.

 

استاندار گلستان همچنین بیان کرد: کارشناسان جهادکشاورزی یا علوم پزشکی که به عنوان کارمند دولت هستند و در مراکز خرید حضور دارند، به هیچ وجه نباید از کارخانجات حقوق دریافت کنند. اجرای این کار حتما در پایان سال و در زمان انبارگردانی میزان کسری گندم را کاهش خواهد داد.

 

وی در خصوص مشکلات کشاورزان و عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هم گفت: روز سه شنبه هفته گذشته با نمایندگان استان جلسه ای با دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم اما تعجب می کنم چرا یک مورد از این مشکلات در آن جلسه از سوی نمایندگان مطرح نشد.

 

هاشمی ادامه داد: اگر نمایندگان که نمایندگان مردم هستند نگران رسانه ای کردن مشکلات کشاورزان هستند، بنده به عنوان نماینده دولت این کار را خواهم کرد.

 

وی از معاونت اقتصادی و جهادکشاورزی استان خواست نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت جهادکشاورزی آماده کرده و مسائل و مشکلات کشاورزان را مطرح کنند.

 

استاندار گلستان گفت: این نامه باید در یکی دو روز آینده تهیه شود تا به امضا برخی استانداران دیگر که در این مسئله مشکلات مشترک داشته و ذینفع هستند برسد.

 

وی اظهارکرد: در دو سه ماه گذشته تورم از دست ما خارج شد اما چرا باید چوب آن را فقط کشاورز بخورد. هرچند از تلاش های دولت قدردانی می کنیم اما باید مشکلات کشاورزان را هم اطلاع رسانی کنیم. متأسفانه وزارت جهادکشاورزی توان این را نداشت که در سال حمایت از کالای ایرانی، از فرمایشات مقام معظم رهبری و محصولات داخلی دفاع کند.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن حسن روحانی دکترین مهدویت برجام دولت همایش دکترین مهدویت جشنواره جهانی فیلم فجر قرآن کریم آذربایجان شرقی خرید تضمینی محصولات گندم استاندار گلستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گندم مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت تضمینی گندم چند شد؟

وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229594 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • قیمت گندم مشخص شد
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز