Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@14:11:23 GMT

حال عمومی محمدرضا باطنی رضایتبخش است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۴۰۶۰

حال عمومی محمدرضا باطنی رضایتبخش است


حال عمومی محمدرضا باطنی زبان‌شناس پیشکسوت که روز گذشته تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفت، بهبود یافته و پزشکان امیدوارند که وی امروز به بخش عمومی بیمارستان منتقل شود.

به گزارش امتداد نیوز، علی دهباشی مدیرمسئول و سردبیر مجله بخارا و از افراد نزدیک به استاد باطنی که عصر جمعه هفتم اردیبهشت به عباردت این زبان‌شناس پیشکسوت رفته است، در این باره گفت: خوشبختانه حال عمومی دکتر باطنی خوب است و در حضور دکتر قباد سرمد، از متخصصین جراحی مغزو و اعصاب که وی را معاینه کرد، به سوالاتی که درباره وضعیتش‌ پرسیده می‌شد، پاسخ گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر دکتر قباد، حال عمومی دکتر باطنی در وضعیت مناسبی قرار دارد اما به علت از دست مایعات، بهتر است کماکان سرم درمانی را ادامه دهد؛ با این وجود، در سی تی اسکن اسپیرال ریه‌ها، نکته نگران کننده‌ای مشاهده نشد و پزشکان معالج منتظر نتایج سایر آزمایشات هستند.

یادآوری می‌شود، استاد دکتر محمدرضا باطنی زبان‌شناس مطرح کشورمان که حدود ۱۰ روزی بود که حال مساعدی نداشت و در منزل تحت درمان بود، بامداد جمعه (هفتم اردیبهشت) به علت پایین آمدن فشار خون و به تشخیص پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

محمدرضا باطنی، مترجم، استاد دانشگاه و زبان‌شناس نامی در حال حاضر ۸۳ سال دارد. وی که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیلی خود را در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه لیدز گذرانده و دکترای زبانشناسی از دانشگاه تهران دارد، از اواسط دهه شصت از سوی انتشارات فرهنگ معاصر برای راه‌اندازی و مدیریت واحد پژوهش این انتشاراتی مشغول به کار شد که این همکاری تا به امروز ادامه داشته و حاصل آن انتشار عناوین مهمی در فرهنگ‌های دو زبانه بوده که آخرین آن‌ها فرهنگ پویا و فرهنگ افعال گروهی است.

دکتر باطنی علاوه بر تدریس و تحقیق در رشته زبان‌شناسی کار با مطبوعات و نوشتن مقاله‌هایی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی را هم پی گرفته است.

توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی، انتشارات امیرکبیر، مسائل زبان شناسی نوین، انتشارات آگاه، نگاهی تازه به دستور زبان، انتشارات آگاه، چهار گفتار درباره زبان، انتشارات آگاه، درباره زبان، انتشارات آگاه، زبان و تفکر، فرهنگ معاصر، پیرامون زبان و زبان شناسی، فرهنگ معاصر، تعدادی از آثار تألیفی وی در زمینه زبان شناسی و زبان و زبان شناسی، رابرت‌هال، انتشارات امیرکبیر و زبان‌شناسی جدید، مانفرد بی یرویش، انتشارات آگاه، نیز تعدادی از آثار ترجمه‌ای وی در همین زمینه (زبان شناسی) است.

از جمله آثار ترجمه‌ای غیر زبان شناسی دکتر باطنی هم می‌توان به درآمدی بر فلسفه (بوخینسکی، انتشارات البرز)، انسان به روایت زیست شناسی (آنتونی بارنت، نشر نو)، دانشنامه مصور (انتشارات آگاه)، ساخت و کار ذهن (بلیک مور، فرهنگ معاصر)، خواب (یان اوزوالد، فرهنگ معاصر) و مغز و رفتار (فرانک کمپ بل، فرهنگ معاصر)، اشاره کرد.

فرهنگ انگلیسی-فارسی و فرهنگ معاصر آن، فرهنگ دوجلدی انگلیسی-فارسی پویا، فرهنگ فعل‌های گروهی پویا (phrasal verbs) انگلیسی-فارسی و واژه‌نامه روان شناسی با دکتر محمد نقی براهنی و دیگران که همگی از سوی انتشارات فرهنگ معاصر عرضه شده‌اند، هم از جمله کتاب‌های فرهنگ استاد باطنی است.

true برچسب ها : زبان شناسی علی دهباشی محمدرضا باطنی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان

شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان از واجدین شرایط، دعوت به همکاری می‌کند.

شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به منظور تامین نیروی انسانی خود در نظر دارد از واجدین شرایط آقا در مقطع کارشناسی از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه فنی و تخصصی و گزینش برای نیروی بهره‌بردار، دعوت به همکاری کند.

شرایط عمومی: دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه (دوره ضرورت) یا معافیت قانونی دائم برای آقایان

دارا بودن حداکثر سی (۳۰) سال سن (متولدین ۱۳۷۳/۰۲/۰۱ به بعد)

شرایط احراز
عنوان شغل مقطع رشته تحصیلی مورد نیاز
کارمند بهره برداری کارشناسی مهندسی شیمی (همه گرایش‌ها به غیر از صنایع غذایی)، مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی
تعداد نیروی مورد نیاز
عنوان شغل سهمیه آزاد جنسیت
کارمند بهره برداری ۵۰ مرد
مواد آزمون

آزمون عمومی

زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی، هوش و استعداد تحصیلی، فناوری اطلاعات (مهارت‌های Word، PowerPoint، Excel،Internet)

آزمون اختصاصی

موازنه، ریاضی مهندسی، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، ترمودینامیک، جرم، سینتیک، عملیات واحد، کنترل، زبان تخصصی

جدول زمان‌بندی

ثبت نام: شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا پایان روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سامانه uiazmoon.ir

دریافت کارت ورود به جلسه: از ۸ خردادماه ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون: جمعه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۳

کد خبر 748387

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)