Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:45:24 GMT

اخلاق مداری، شاخصه سبک زندگی اسلامی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۴۲۱۸

اخلاق مداری، شاخصه سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری شبستان: مسئول مؤسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی، اخلاق مداری را یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسین حیدرپور، مسئول مؤسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی شامگاه هفتم اردیبهشت ماه در کارگاه آشنایی با سبک زندگی امام سجاد علیه السلام در مسجد امام حسن عسگری علیه السلام بجنورد با اشاره به حدیثی از امام سجاد علیه السلام، گفت: بهترین شروع در کارها صداقت و بهترین پایان وفای به عهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دو کلید واژه مهم در این حدیث؛ یکی بهترین شروع و دیگری بهترین پایان است که پاسخش صداقت و وفای به عهد است، افزود: همان عهدی که انسان با خدا بسته که بندگی کند و این بندگی باید در جریان زندگی، خودش را نشان دهد.

 

حیدرپور با تأکید بر اینکه زندگی خدایی یعنی اخلاق مدار زیستن که برگرفته از سه کتاب مقدس قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است، ادامه داد: قرآنی که اخلاق اسلامی را یادمان داده، نهج البلاغه که اخلاق ایمانی را به ما آموخته و صحیفه سجادیه که اخلاق بندگی و عبودیت را برایمان ترسیم می کند.

 

مسئول مؤسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی با اشاره به اینکه همین اخلاقیات است که زندگی را زیبا و انسان را با ارزش می کند، گفت: در واقع فلسفه حضور ما در عالم دنیا همین زندگی خدایی است که از قبل آن ارزش پیدا کنیم  و گفتارمان، رفتارمان، عادت هایمان و شخصیت ما بایستی بر مدار همین اخلاقیات باشد.

 

وی با بیان اینکه درست زندگی کردن، هدیه ما به خداست و منشاء تعالیم درست زیستن همان سه کتاب مقدس است، به حدیثی از حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: مولای متقیان علی علیه السلام جوانان را خطاب قرار داده و می فرمایند: «ای جوانان! با ادب از آبرویتان مراقبت کنید و با علم و دانش از دینتان.» که ادب به کار رفته در این حدیث همان اخلاق و آداب زندگی و مشی رفتاری است.

 

گفتنی است؛ سلسله کارگاه های آشنایی با سبک و سیره امام سجاد علیه السلام از سری برنامه های جنبی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» از سی و یکم فروردین ماه و در آستانه هزارو چهارصدمین سالروز میلاد امام سجاد علیه السلام در 14 مسجد، مدرسه و دانشگاه شهرستان های خراسان شمالی برگزار می شود.

 

آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن حسن روحانی دکترین مهدویت دولت همایش دکترین مهدویت جشنواره جهانی فیلم فجر قرآن کریم آذربایجان شرقی برجام سبک زندگی امام سجاد سبک زندگی اسلامی اخلاق مداری کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله متقابل ایران به رژیم صهیونیستی عاقلانه و اخلاق‌مدارانه بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام میثم کریمانی، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به حمله مقتدرانه و تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: فرزندان مؤمن ایران اسلامی با استعانت از ایمان به خداوند متعال، هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر را شکستند. کریمانی تصریح کرد: حمله متقابل ایران به رژیم صهیونیستی عاقلانه بود، چراکه ایران از حیثیت خود در سطح بین‌المللی دفاع کرد و این حمله‌ای متقابل و پاسخ‌دهنده بود.‌

وی با بیان اینکه ایران متجاوز به هیچ کشوری نیست، بیان کرد: حمله ایران، پاسخ به حملات و تجاوزهای متعدد رژیم صهیونیستی بود و این حق جمهوری اسلامی ایران است که از حق خود دفاع کند.

امام جمعه موقت دماوند، پاسخ ایران را اخلاق مدارانه دانست و افزود: اهداف مسکونی و افراد غیرنظامی جزو حملات موشکی و پهپادی ایران نبودند و حفظ اصول انسانی در این اقدام رعایت شد؛ این به جهانیان نشان داد که ایران همچون اسرائیل نیست که ۳۴ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین و غزه را کشته است.‌

کریمانی با اشاره به نتیجه اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: نتیجه این حمله، ارسال پیامی به غرب بود که ما می‌توانیم تمام منافع شما را به خطر بیندازیم و این توانمندی وجود دارد.

کد خبر 6082612

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • حمله متقابل ایران به رژیم صهیونیستی عاقلانه و اخلاق‌مدارانه بود
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس