Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در دو سال اخیر چهارمحال و بختیاری تنها تولید کننده نیترات پتاسیم صنعتی کشور معرفی شده است.

به‌گزارش ایسنا، سیدنعیم امامی اظهار کرد: کارخانه تولید نیترات پتاسیم در شهرک صنعتی شهرکرد، جزء بزرگ‌ترین کارخانه‌های خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک واحد تولید نیترات پتاسیم درچهارمحال وبختیاری فعالیت دارد، افزود: به طور متوسط سالانه حدود 8 هزار و 400 تن نیترات پتاسیم در این کارخانه تولید می‌شود پیش‌بینی شده که امسال تا 30 هزار تن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی با اشاره به انعقاد قراردادهای صادراتی این واحدهای تولیدی با شرکت‌های خارجی، گفت: در نخستین گام، قرارداد20 میلیون دلاری برای ارسال نیترات پتاسیم به کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌های این محصولات برای صادرات به این کشورها ارسال و تاییدیه دریافت شده است، گفت: 35 واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی در استان فعالیت می‌کنند.

امامی خاطرنشان کرد: نیترات پتاسیم در صنایع کاشی و سرامیک، صنایع نظامی، حفاری، صنعت نفت و کود شیمیایی کاربرد دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور

سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ریحانه دادو ورزشکار رشته قایقرانی آب‌های آرام استان، موفق به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی کشور شد.

بیشتر بخوانید

نشان طلای مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا بر گردن ورزشکار چهارمحالی

وی افزود: مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور جوانان زیر ۲۳ سال آب های آرام بانوان با حضور ورزشکارانی از ۱۸ استان در دریاچه آزادی تهران برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان