Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کانون های مساجد امروزه با برپایی کلاس های آموزشی مهارت زندگی را به نسل جدید می آموزند، با توجه به ارتقاء تجهیزات و حمایت از مربیان در کانوهای مساجد می توان جذب جوانان به مسجد را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از صدر اسلام مساجد نقش ارزنده ای در حل مشکلات جامعه و رفع مشکلات خانودگی و همچنین ترویج فرهنگ معنوی و دینی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه نیز کانون های مساجد در داخل مسجد با جذب جوانان و با اجرای برنامه های متنوع در جهت ارتقاء فرهنگ دینی، ایجاد اشتغال فعالیت می کنند.

 

امروزه دشمنان با خدشه دار کردن نظام و دین اسلام سعی در سرنگونی فرهنگ غنی ایرانی دارد، با توجه به ظرفیت های غنی کانون های مساجد و بهره گیری از نیروهای فعال در کانون های مساجد می توان از ترفندهای شوم دشمنان و گسترش آن در جامعه اسلام جلوگیری کرد.

 

در این گزارش گفتگوی ویژه ای در زمینه فعالیت‌های کانون مساجد با رضا نظربین، کانون مسجد ولیعصر حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) رشت و فاطمه گلی زاده، مسئول کانون مسجد حضرت زینب (سلام الله علیها) دیانتی رشت انجام شده است :

 

 ضرورت برپایی اردوهای تفریحی و زیارتی رایگان در کانون های مساجد

رضا نظربین، مسئول کانون مسجد ولیعصر حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) رشت اظهار کرد: کانون های مساجد نقش ارزنده ای در توسعه فرهنگی و مذهبی جامعه ایفا می کنند.

 

وی با بیان اینکه با جذب جوانان به کانون های مساجد می توان آنان را از گزند توطئه های شوم دشمنان و دوستان ناباب در امان نگه داشت گفت: با توجه به این ظرفیت عظیم فرهنگی می توان از گرایش قشر جوان به فرهنگ غربی جلوگیری کرد.

 

نظر بین اذعان کرد: آموزش مهارت های زندگی، خیاطی، کیف دوزی و جذب جوانان در نیروی انتظامی و سپاه و ... از جمله مقوله های است که در این کانون بدان توجه می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه به مربیان کانون های مساجد بها داده شود، افزود: مربیان کانون های مساجد با عشق و علاقه به کار فعالیت می کنند و هیچ گونه پشتیبانی مالی ندارند.

 

مسئول کانون ولیعصر حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) رشت ادامه داد: توجه به مربیان انگیزه کار در کانون‌ها را افزایش داده و برپایی سفرهای رایگان زیارتی و پرداخت به موقع حق التدریس مربیان می توان گرایش و انگیزه جوانان در کانون های مساجد را افزایش داد.

 

نظربین به اعتیاد این مشکل خانمان سوز در جامعه اشاره کرد و گفت: سال گذشته 400نفر در این کانون آموزش پیشگیری از اعتیاد و ترک آن را فرا گرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: برپایی کلاس های قرآنی و مهارت های زندگی،  فنی و حرفه ای، کلاس های ورزشی، آموزش نماز، مسابقات ورزشی و ... از جمله فعالیت های است که در این کانون بر گزار می شود.

 

کانون ولیعصر حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) رشت اذعان کرد: این کانون از سال 74 آغاز به فعالیت کرده که تا کنون نیروهای خوبی در این کانون پرورش و تحویل جامعه شده است.

 

نظربین تصریح کرد: آموزش های مهارت زندگی، خیاطی، کیف دوزی و تشویق و جذب  جوانان در نیروی انتظامی و سپاه و .... از دیگر فعالیت ها ی این کانون شمرده می شود.

 

کانون ولیعصر حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) رشت با اشاره به اینکه حضور جوانان در این کانون چشم گیر است، اظهار کرد: جوانان با شرکت در کلاس های فنی این کانون توانستند خود اشتغال ایجاد کنند.

 

نظربین به حقوق پایین مربیان کانون ها اشاره و خاطر نشان کرد: به مربیان که رایگان در کانون های مساجد فعالیت می کنند کمتر بها داده می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه به عوامل اجرایی کانون های مساجد باید بیشتر توجه شود، اذعان کرد: کانون های مساجد هیچ گونه پشتیبانی مالی ندارند.

 

مسئول کانون ولیعصر حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) رشت ادامه داد: با توجه به مربیان کانون ها و پرداخت به موقع حق التدریس می توان انگیزه فعالیت را در کانون های مساجد گیلان افزایش داد.

 

نظربین تصریح کرد: با برپایی اردوهای تفریحی و زیارتی به صورت رایگان نیز می توان جذب جوانان و عموم مردم را به سمت کانون های مساجد افزایش داد.

 

جذب جوانان در کانون های مساجد زمینه اشتغال را فراهم کرد

 فاطمه گلی زاده، مسئول کانون مسجد حضرت زینب (سلام الله علیها) دیانتی رشت اظهار کرد: جذب جوانان به سمت مساجد با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد مهیا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه به کانون‌های مساجد بیش از پیش توجه شود،گفت: با توجه به تهدیدات و ترویج فرهنگ غربی توسط دشمنان اسلام، توجه به کانون های مساجد باید در راس برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

 

گلی زاده اذعان کرد: این کانون سال 82تاسیس شده است و تا کنون در جذب جوانان بسیار موفق بوده است.

 

مسئول کانون مسجد حضرت زینب (سلام الله علیها) دیانتی رشت تصریح کرد: شرکت جوانان در کلاس های آموزشی و مهارتی این کانون زمینه اشتغالشان در بازار کار را فراهم کرده است.

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن دکترین مهدویت همایش دکترین مهدویت آذربایجان شرقی قرآن کریم حسن روحانی دولت یک کتاب یک امت دکترین کانون های فرهنگی و هنر ی جوانان و اشتغال مسجد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار حسن شاهوارپور بیان کرد: اجرای طرح حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد کشور طی چند سال اخیر دستاورد‌های فراوان تربیتی داشته است.

وی ادامه داد: ده‌ها هزار نفر در رده‌های سنی مختلف در مساجد خوزستان در قالب طرح شجره طیبه صالحین سازماندهی شده است و برنامه‌های مختلف تربیتی، آموزشی و تفریحی برای این اعضا در طول سال برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه طرح شجره طیبه صالحین موج تربیتی در همه مساجد ایجاد کرده است گفت: شهرستان دزفول با سوابق طولانی فرهنگی و فعالیت چشمگیر مساجد و جلسات قرآن یکی از شهر‌های نمونه و قابل الگوبرداری در استان و کشور است.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه استانی تعلیم و تربیت در شهرستان‌ها به منظور بررسی وضعیت شبکه تربیتی مساجد شهر‌های مختلف، بازدید از فعالیت‌ها و هم اندیشی در مورد اقدام‌های آینده حلقه‌های صالحین است که نخستین نشست استانی این قرارگاه در سال جاری در دزفول برگزار شد.

سردار شاهوارپور افزود: اعضای قرارگاه تعلیم و تربیت با تشکیل پنج تیم، به طور همزمان در پنج مسجد هر شهر حاضر و ضمن بازدید از مساجد فعال و بررسی فعالیت حلقه‌های صالحین، محتوای جلسات مساجد بررسی برنامه‌های آینده هم اندیشی می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از تعدادی از مساجد دزفول در قالب قرارگاه استانی تعلیم و تربیت گفت: کار‌های بسیار خوبی در مساجد دزفول در حال انجام است و فعالیت گسترده مساجد این شهر امیدآفرین و بی نظیر است که این ظرفیت‌ها باید تقویت شود.

امیدآفرینی مهمترین ماموریت دستگاه‌های فرهنگی است

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه امید و امیدآفرینی مهمترین ماموریت دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: علاوه بر تلاش برای حل نقاط ضعف و مشکلات، نباید از نقاط قوت موجود غافل بود.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری وجود مسوولان همدل را از جمله نقاط قوت خوزستان دانست و ادامه داد: گره گشایی از مسایل خوزستان نیاز به کار شبانه روزی تمام دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به ضرورت مردم داری و حفظ ارتباط دستگاه‌های فرهنگی به ویژه امامان جمعه افزود: امامان جمعه باید مردمی باشند و ارتباط خود با مردم را حفظ کنند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با تاکید بر اینکه دزفول از دیرباز در زمینه فرهنگ و علم الگو و پیشتاز بوده است گفت: تربیت علما و شخصیت‌های برجسته از جمله شیخ اعظم مرتضی انصاری از علمای بزرگ جهان اسلام و موسس فقه و اصول در دزفول نشان از غنای علمی این شهر دارد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه دزفول در زمان نه چندان دور با داشتن اساتید و علمای برجسته و شاخص، مرجعیت علمی داشت و در بین علما زبانزد بود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سابقه درخشان فعالیت جلسه‌های قرائت قرآن در دزفول افزود: آغاز فعالیت قرارگاه تعلیم و تربیت خوزستان به منظور تقویت طرح شجره طیبه صالحین از دزفول اقدامی شایسته است.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محلات باشد بیان کرد: طرح اشتغال مسجد محور در برخی استان‌های کشور آغاز شده است که باید تلاش کرد این طرح در خوزستان نیز اجرایی شود.

سالانه صد‌ها برنامه مختلف فرهنگی در مساجد دزفول برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های متنوع قرارگاه تعلیم و تربیت این شهرستان گفت: صد‌ها برنامه مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و تفریحی سالانه توسط این قرارگاه در مساجد دزفول برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور با اشاره به ایجاد ۲ شبکه تربیتی و مدیریتی در قالب قرارگاه تعلیم و تربیت این شهرستان افزود: دزفول با داشتن سوابق فرهنگی، دینی و حوزوی جزو شهرستان‌های ممتاز فرهنگی خوزستان است.

وی یکی از ویژگی‌های بارز دزفول را وجود نیروی انسانی نخبه و مستعد دانست و ادامه داد: یکی از اهداف اصلی طرح صالحین تربیت نیروی انسانی در تزار انقلاب اسلامی است که با اقدام‌های انجام شده با رویش‌های فراوانی نسل‌های جدید در مساجد دزفول مواجه هستیم.

 

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی