Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@07:11:15 GMT

نان لواش براي دانش آموزان ممنوع!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۴۸۴۹

نان لواش براي دانش آموزان ممنوع!

خبرگزاري آريا -

مصرف نان لواش به دليل نداشتن ويتامين و ايجاد چاقي براي دانش آموزان توصيه نمي‌شود
يک متخصص تغذيه با تأکيد بر لزوم توجه والدين نسبت به تغذيه فرزندانشان در مدرسه گفت: مصرف نان لواش به دليل نداشتن هيچگونه ويتامين و ايجاد چاقي، براي دانش آموزان توصيه نمي‌شود.
بيشترين رشد جسمي و ذهني دانش‌آموزان در دوران مدرسه شکل گرفته و به‌طور کلي مي‌توان گفت 90 درصد رشد مغزي و 70 درصد رشد قدي دانش‌آموزان در طي اين دوران انجام مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي تداوم رشد دانش‌آموزان، تضمين سلامتي و تحرک و شادابي آنها لازم است، تغذيه اين قشر از جامعه مورد توجه قرار گيرد. بر همين اساس بايد به گروه‌هاي غذايي اصلي در ميان دانش‌آموزان توجه داشت.
نان و غلات، گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات و مغزها، شير، لبنيات، ميوه و سبزي‌ها در گروه‌هاي غذايي اصلي دانش‌آموزان حائز اهميت است و يک گروه متفرقه شامل قند و چربي که چندان مورد تأکيد نيست، نيز مورد توجه قرار دارد.
مصرف انواع نان‌هاي مختلف هم‌چون سنگک، تافتون و بربري به‌ويژه از نوع سبوس‌دار براي دانش‌آموزان توصيه مي‌شود. همچنين نان لواش سبوس ندارد و خوردن آن هم‌چون مصرف شکر و قند بوده و فرد را دچار چاقي مي‌کند؛ ويتامين‌هاي آن نيز صفر است، بنابراين مصرف آن براي دانش‌آموزان توصيه نمي‌شود.
والدين از نان‌هاي بدون جوش‌شيرين براي فرزندان دانش‌آموزان خود استفاده کنند. صفوي با اشاره به اينکه برنج، ماکاروني، رشته، جو و ذرت در گروه نان و غلات جاي دارند،‌ افزود: روزانه دانش‌آموزان 6 تا 11 سهم از گروه‌هاي نان و غلات را لازم دارند.
30 گرم نان سنگک، يک کف دست نان بربري و يک کفگير برنج، هرکدام يک واحد يا سهم از گروه نان و غلات به‌شمار مي‌رود.
انواع غلات بوداده مثل ذرت بوداده نيز ارزش غذايي مناسبي براي ميان‌وعده دانش‌آموزان دارد، بنابراين مصرف آن براي آنها به‌صورت روزانه توصيه مي‌شود.
منبع:farsnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ همزمان با هفته زمین پاک، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست در منطقه جاجرود، زباله های رها شده در حاشیه شهر خسروآباد را جمع کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است