Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:45:05 GMT

دو تن از شیعیان هزاره پاکستان در کویته کشته شدند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۴۹۲۶

دو تن از شیعیان هزاره پاکستان در کویته کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - در ادامه حملات تروریستی روز شنبه در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان دو نفر از شیعیان (جامعه هزاره) این شهر دراثر این حملات از سوی تروریست ها کشته شدند.

به گزارش ایرنا رسانه های پاکستان روز شنبه در خبری فوری اعلام کردند که
دو تن از شیعیان جامعه 'هزاره' پاکستان در خیابان 'جمال الدین افغانی' کویته بر اثر حمله تروریستی افراد ناشناس کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گفته پلیس، عاملان این ترور پس از کشتن این دو فرد از صحنه گریخته اند که عملیات جست و جو برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شده است.
قربانیان این حادثه - جعفر و محمدعلی- حین حادثه در واحد صنفی خود بودند که هدف این حمله تروریستی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، حملات تروریستی علیه شیعیان کویته پاکستان این روزها افزایش یافته است به عنوان مثال، دو نفر از شیعیان شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان شامگاه یکشنبه سوم اردیبهشت ماه جاری از سوی تروریست ها کشته شده و یک پلیس نیز در این حمله زخمی شد.
همچنین روز 29 فروردین ماه سال جاری نیز، یکی دیگر از اعضای جامعه شیعیان پاکستان در کویته در حمله ای ترور شد.
دو تن از شیعیان هزاره نیز روز 12 فروردین ماه سال جاری - در بازار قندهاری شهر کویته یکی از شلوغ ترین مراکز این شهر، به دلیل شیعه بودن هدف گلوله عناصر تکفیری قرار گرفتند.
پس از آن بود که جمعی از اعضای جمعیت هَزاره شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان با برپایی تحصن اعتراض‌آمیز، به کشتار شیعیان در این ایالت اعتراض کردند.
بر این اساس، در چهار ماه گذشته (از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون) 40 تن از شیعیان در شهر کویته بلوچستان مورد حمله تروریستی قرار گرفته اند.
همچنین، همزمان با برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان در تاریخ 26 فروردین ماه سال جاری، تیراندازی در نزدیکی کلیسایی در شهر کویته پاکستان، یک کشته و دست کم هفت مجروح بر جای گذاشت.
در آن تیراندازی، مهاجمان ناشناس موتورسیکلت سوار، اعضای جامعه مسیحی را در نزدیکی یک کلیسا در شهر کویته هدف حمله خود قرار دادند.
به گفته پلیس، آن حادثه همزمان با برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان در کلیسایی در اسا ناگری (Essa Nagri) در پایتخت بلوچستان به وقوع پیوست و عاملان حادثه (مردان مسلح) از صحنه گریختند.
آساق**6125**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حملات تروريستي تكفيري شيعيان هزاره كويته پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، کاظم رحمانی افزود: این اشیای تاریخی شامل ظروف فلزی و یک خنجر مربوط به دوره های تاریخی هزاره نخست پیش از میلاد تا اسلامی است. وی بیان کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این اشیا شامل خنجر مربوط به دوره عیلامی یا هزاره نخست پیش میلاد، آفتابه مسی متعلق به دوره سلجوقی و ظرف شیشه ای با کاربرد عطردان یادگار دوره اسلامی است. رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: این شهروند همچنین یک شی فلزی دیگر به میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد تحویل داده که ارزش تاریخی ندارد. وی خاطرنشان کرد: اشیای تاریخی مذکور برای نگهداری بهتر به موزه اشیای تاریخی شهرستان بویراحمد منتقل می شود. رحمانی ابراز کرد: به این شهروند فرهنگی دوست لوح سپاس دوستدار تمدن ایرانی اهدا می شود. وی عنوان کرد: براساس قانون نگهداری اشیای تاریخی در خانه جرم است و در صورت شناسایی و کشف با خاطیان برخورد می شود. رحمانی تاکید کرد: شهروندانی که هنگام حفاری در خانه باغ خود اشیای تاریخی کشف کنند یا چنین اشیایی دارند. می‌توانند اقدام به ایجاد موزه خصوصی کنند یا اشیا را به میراث فرهنگی تحویل دهند. وی ادامه داد: اکنون ۲نفر از شهروندان فرهنگ دوست شهرستان بویراحمد اقدام به راه اندازی موزه شخصی کرده اند. رحمانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۹ اثر تاریخی شهرستان بویراحمد شامل تپه ها، گورستان ها،پل ها،غارها و درختان کهنسال در فهرست آثار ملی ثبت شده است. وی تاکید کرد: تل خسرو هزاره ششم پیش از میلاد،تپه خرگوشی تل طلایی متعلق به دوره ساسانی ،شهر تاریخی زی زی متعلق به اوایل دوره اسلامی،گورستان دلی شب لیز هزاره اول پیش از میلاد و پل های قدیمی صفویه متعلق به دوران صفویه از جمله یادگارهای تاریخی این شهرستان است

دیگر خبرها

  • نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران