Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@18:40:50 GMT

ستاری: نفت فرهنگ مفت‌خوری برای ما آورده

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۵۳۰۴

ستاری: نفت فرهنگ مفت‌خوری برای ما آورده

به گزارش جهان نيوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با یادآوری این‌که قبل از انقلاب بزرگترین ناوگان شناسایی دنیا بعد از آلمان را داشتیم، اظهار کرد: وقتی جنگ شروع شد با وجود در اختیار داشتن ناوگان هوایی به روز، فهمیدیم هیچی نداریم، وقتی تحریم شدیم متوجه شدیم که چیزی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی با بیان این‌که همیشه اقتصاد نفتی داشته‌ایم، تصریح کرد: نفت، فرهنگ مفت‌خواری را با خودش آورده است. هرکسی می‌تواند 2، 3 دلار خرج کند و هر بشکه نفت را به قیمت 60 تا 70 دلار بفروشد.

وی با اشاره به این‌که به همین دلیل رانت بدون تلاش و دانش در کشور ایجاد می‌شود، افزود: فکر می‌کنیم با نفت می‌توانیم آدم، علم، دانش و همه چیز را خریداری کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که چهارمین تولیدکننده مهندس در دنیا هستیم، اظهار کرد:‌تعداد مهندسان فارغ‌التحصیل ایران معادل آمریکاست، احتیاجی به مهندسان نداریم، اقتصاد نفتی نیازی به مهندس ندارد.

ستاری با تاکید بر این‌که کارآفرین و دانشمند ساختنی است نه خریدنی، بیان کرد: دیگر نمی‌توانیم کشور را با پول نفت اداره کنیم چون سطح رفاه و هزینه‌ها بالا رفته است.

وی با بیان این‌که استخدام افراد خیانت است و اعتماد به نفس افراد با استخدام نابود می‌شود، افزود:‌مبدا اقتصاد در دنیا دانشگاه‌ها هستند و برای اولین بار در کشور در حال پیدا کردن جایگاهی برای دانشگاه‌ها هستیم.

وی همچنین با انتقاد از برخی قراردادهای خارجی که در آنها انتقال فناوری یکی از مفاد است، گفت:‌نتیجه چنین قراردادهای این می‌شود که چهار مدیر می‌روند یک هفته در کشور خارجی می‌چرخند.

وی با اشاره به این‌که پلتفرم برگشت نخبگان ایرانی از امرکا استارتاپ‌ها هستند، یادآور شد: برای اولین‌بار 5 داروی ایرانی در اروپا ثبت شد.
  منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تأثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه مقام معظم رهبری در سیاست‌گذاری‌های انجام شده، اقتصاد مردمی بوده است.

وی افزود: توجه به این موضوع که پایه و اساس اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و فناوری داخلی قرار بگیرد، همواره مورد توجه سیاست‌گذاران بوده است، شرکت‌های دانش بنیان نیز در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند و مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این قانون برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و دانش فنی داخلی باشد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باید در دستور کار خود قرار دهیم، در برنامه هفتم توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان شده است.

جوکار گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

وی بیان کرد: ایده‌های نخبگان را می‌توان تجاری‌سازی کرد و مشکلاتی که در بازه زمانی اخیر در حوزه فناوری در کشور داشته‌ایم را می‌توانیم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش پایه حل کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رشد و توسعه، کار را باید به دست جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم تا کشور به سمت تولید پیش برود، ظرفیت‌های قانونی زیاد و تسهیلات تکلیفی بسیاری در قانون بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته و در قانون قید شده است که برای اعطای تسهیلات باید برای شرکت‌های دانش بنیان اولویت قائل شویم.

جوکار افزود: از سوی دیگر، از لحاظ ساختاری باید ساختاری را داشته باشیم که شرکت‌های دانش بنیان احساس اطمینان از آینده خود داشته باشند، در حال حاضر در پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های علم و فناوری، نوآوری‌های بسیاری در حال وقوع است.

وی ادامه داد: باید ساختارهای مستقلی به این شهرک‌ها داده شود و با اعطای تسهیلات و حمایت‌های ویژه زمینه‌ای را برای آنها فراهم کنیم که با کمترین وابستگی شروع به کار و فعالیت کنند.

کد خبر 751672

دیگر خبرها

  • فناوری قدرت ساز و ثروت ساز است
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی از مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی درباره مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • آمادگی زیمباوه برای استفاده از توانمندی‌های فناوری ایران
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مهدی نصیری: برای نشان دادن بغض خود از مسئولان کشور، به تعفن شاهنشاهی پناه آورده
  • فساد را جدی بگیریم/دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران/اقتصاد و روان و فرهنگ