Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@05:15:15 GMT

واکنش داوود فیرحی به برخورد اخیر گشت ارشاد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۵۳۷۸

واکنش داوود فیرحی به برخورد اخیر گشت ارشاد

قانون‌گذار باید در قانون‌گذاری و جرم‌انگاری یک معیاری را لحاظ کند و آن هم «وجدان عمومی» است، به بیان دقیق‌تر یعنی درک این نکته که «وجدان عمومی» چه چیزی را «جرم »و چه چیزی را «ناهنجاری» تعریف می‌کند؟

ایران آنلاین /گروه اندیشه:

دکتر داوود فیرحی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در صفحه شخصی خود یادداشتی را با عنوان «پلیس و معیاری به نام؛«وجدان عمومی» منتشر کرده است و در این یادداشت به نحوه برخوردمامور گشت ارشاد با دختر جوان واکنش نشان داده است که درادامه گزیده ای از این یادداشت ارائه می شود:   .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر و ارشاد، مرحله نخست در طرح نور است

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ستاد عفاف و حجاب استان گفت: خراسان جنوبی مردمی مؤمن، ولایی و انقلابی دارد و مصداق آن هم ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام نوروز بود که موضوعات اعتقادی و شرعی آنان بر تفریح‌های نوروزی غلبه پیدا کرد و حتی در روز طبیعت با مراعات این مسائل دیانت خود را نشان دادند.

او با تأکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی و نوعی قانون شکنی است، افزود: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی صورت گیرد.

طالبی با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، تصریح کرد: پایه و اساس طرح نور با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: قانون لازم الاجرا است و نسبت به اجرا و اعمال قانون هیچ دستگاه اجرایی و مجری قانونی نباید کوتاه بیاید.

بیشتر بخوانید

حفاظت از بنیان خانواده هدف اصلی طرح‌های زیست عفیفانه

او با بیان اینکه عده‌ای معدود با کشف حجاب در جامعه هنجار شکنی می‌کنند اظهار کرد: همه باید موازین اخلاقی و احترام به هنجار‌های اجتماعی و مذهبی و حفظ حریم عفاف و حجاب در سطح جامعه اسلامی را رعایت کنند.

طالبی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد عفاف و حجاب استان رویکرد قانونی دارد، گفت: اگر چنانچه مسئله‌ای در حوزه عفاف و حجاب در مراکز ورزشی و اماکن زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به وجود آید مسئولیت آن با مدیر و حراست آن اداره است و باید پاسخگو باشند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: مدیران باید بر مراکز و اماکن زیرمجموعه خود نظارت لازم را داشته باشند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه طرح نور را با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌ها در سراسر کشور اجرایی کرده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • انتقاد عباس عبدی از احضار برخی فعالان رسانه ای به دادگاه: نتیجه‌اش همین می‌شود که مهم‌ترین رسانه رسمی کشور از خود اعتبارزدایی کرده/ فعال رسانه‌ای را احضار کردند که در دفاع از مقابله با اسراییل بیش از بقیه می‌نویسد/ این موجب می‌شود اعتبار نوشته‌های مستقل د
  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • تذکر و ارشاد، مرحله نخست در طرح نور است
  • روبرتو باجو: کنان ییلدیز را خیلی دوست دارم؛ فوتبال در سال‌های اخیر کاملا متفاوت شده
  • مفتی عمان، پاسخ ایران به رژیم اسرائیل را تحسین کرد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران