Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:31:17 GMT

مشهد| ۹۷ درصد قراردادهای کارگری موقت است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۵۳۹۹

مشهد| ۹۷ درصد قراردادهای کارگری موقت است

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در جامعه کارگری مسئله قراردادهای موقت بوده که هم اکنون حدود ۹۷ درصد کارگران با این نوع از قراردادها کار می‌کنند. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ استانها خراسان رضوی نظرات

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: ما هم اکنون شاهد این هستیم که  با وجود سرمایه‌های بسیار زیادی که در شرکت‌های تأمین اجتماعی وجود دارد برای درمان کارگران چالش‌های زیادی موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قرار گرفتن در ایام بزرگداشت مقام کارگر، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در جامعه کارگری مسئله قراردادهای موقت بوده که هم اکنون حدود 97 درصد کارگران با این نوع از قراردادها کار می‌کنند.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: علاوه براینکه قراردادهای موقت مصونیت شغلی را از کارگران می‌گیرد این نوع از قراردادها سبب می‌شود که نمایندگان تشکل‌های کارگری نیز آنگونه که باید نتوانند از حقوق کارگران دفاع کنند چراکه به محض اقدامات برای احقاق حقوق کارگران قرارداد خود آنها تمدید نمی‌شود.

سهرابی تأکید کرد: مسئله نبود امنیت کارگران روی کیفیت تولیدات ایرانی نیز تأثیر دارد چراکه وقتی کارگری نتواند روی شغل خود حساب باز کند چگونه می‌تواند کالای خوب تولید کند.

وی  با اشاره به کافی نبودن حقوق کارگران برای اداره زندگی، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما شاهد این هستیم هنوز حقوق کارگران افزایش نداشته اجناس گران شده و کارگران حتی برای نیازهای ابتدایی خود نیز مشکلاتی دارند که این مسئله با وجود منابع بسیار زیادی که کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی می‌دهند به هیچ عنوان درست نیست.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و تجلیل از منتخبان اظهار کرد: نگاه اسلام به کارگر، نگاه قدرشناسانه است ولی نگاه نظام‌های سرمایه‌داری به کارگران نگاه بهره‌گیرانه و استثمارگرانه می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد، افزود: این احترام باید تنها مختص یک روز در سال نباشد بلکه در طول سال این تکریم باید صورت پذیرد. کار و کارگر باید به یک ارزش جاری تبدیل شود و همه خود را به معنای واقعی مدیون کارگر بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارزشمندی کارگر در مرحله اول ناشی از کار است، خاطرنشان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال جدید نامگذاری شده است بدون تلاش کارگران امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: دولت و مجلس برای بهبود کسب و کار توان مضاعف را به‌کار گیرند و برای تحقق این امر شعار کافی نیست و کارگران انتظار دارند اقدام عملی رخ دهد. تأمین امنیت شغلی جز مسائل مهم جامعه کارگری است و حقوق و مزایای کارگر متناسب با شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

آیت‌الله آل‌هاشم با بیان اینکه معیشت یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری است، تصریح کرد: باید به تأمین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد. کارگر و کارفرما ۲ بال پرواز هستند که دولت و مجلس باید با سیاست‌گذاری درست رابطه منصفانه بین این ۲ بال را ایجاد کند.

کد خبر 6097648

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری