Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - «يواف گالانت» وزير ساخت و ساز اسرائيل اعلام کرد: تل آويو تصميم دارد نام «شهرک ترامپ» را بر روي ناحيه اي قرار دهد که سفارتخانه هاي کشورهاي مختلف در قدس اشغالي در آنجا ساخته خواهد شد.
«دونالد ترامپ»، ششم دسامبر 2017 با وجود مخالفت‌هاي گسترده منطقه‌اي و جهاني اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پانزده قطعنامه اي که ترامپ نقض کردترامپ همچنين از وزارت خارجه آمريکا خواست مقدمات انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس را فراهم کند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز اعلام کرد که سفارت جديد اين کشور در فلسطين اشغالي 14 ماه مه 2018 درشهر قدس افتتاح خواهد شد.
بي توجهي رئيس جمهور منفور آمريکا به خواست ملتهادرپي اين تصميم ترامپ، شوراي امنيت سازمان ملل در نشستي با صدور قطعنامه اي راي به لغو اين تصميم ترامپ داد اما با وجود تاييد همه 14 عضو ديگر اين شورا، آمريکا آن را وتو کرد.
پس از وتوي آمريکا سازمان ملل در اقدامي ديگر قطعنامه مزبور را در مجمع عمومي خود به راي گذاشت که با موافقت 128 کشور جهان تصويب شد که اين واکنش ها، مخالفت جهاني با توطئه هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه قدس را نمايان تر کرد.
شهر قدس که مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاينفک فلسطين و از مهم‌ترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي‌آيد.
توطئه آمريکا و صهيونيست ها عليه قدس و جهان اسلام
اقدامات گستاخانه و غير قانوني رئيس جمهوري آمريکا براي انتقال سفارت اين کشور به قدس بخشي از نقشه کلان صهيونيستها و آمريکايي ها عليه جهان اسلام و سيطره بر قدس است.
در چارچوب اين توطئه ها است که آمريکا حتي مشارکت مستقيم در ساخت شهرکهاي صهيونيست نشين در مناطق فلسطيني دارد.
چندي پيش راديو رژيم صهيونيستي در اين خصوص از همکاري گسترده برخي از شرکتهاي آمريکايي نظير شرکت آمريکايي «جنرال الکتريک» با شرکتهاي اسرائيلي در زمينه شهرکسازيهاي اين رژيم در اراضي فلسطيني خبر داده بود.
اين در حالي است که در يک افشاگري ديگر يک دعوي قانوني عليه وزارت خزانه داري آمريکا مطرح شد که بر اساس آن سازمان هاي غير دولتي اين کشور ضمن استفاده از معافيت مالياتي، بالغ بر دهها ميليارد دلار به منظور کمک هاي نظامي به اسرائيل و حمايت از شهرک سازي هاي اين رژيم در سرزمين هاي اشغالي پرداخت کرده اند.
گستاخي صهيونيست ها عليه فلسطينيان با حمايت هاي شيطاني آمريکاچراغ سبز آمريکا به سياستهاي سلطه جويانه رژيم صهيونيستي در بيت المقدس بويژه تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در انتقال سفارت آمريکا در فلسطين اشغالي از تل آويو به بيت المقدس و به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، مقامات اسرائيلي را در سياستهاي سلطه گرانه اش در قدس گستاخ تر کرده است.
ريشه رفتارهاي ضد فلسطيني و ضد اسلامي ترامپ را بايد در باورهاي فکري وي به عنوان يکي از حاميان مسيحيان صهيونيسم جست وجو کرد. اين سياست تحريک آميز ترامپ در قالب سياست کلي تر آمريکا در منطقه خاورميانه در قالب «توافق قرن» قابل تحليل است.
از ديد افکار عمومي و محافل سياسي منطقه «توافق قرن» پروژه‌اي براي حذف کلي مساله فلسطين و تثبيت سلطه آمريکا و اسرائيل بر قدس است.
نويسنده: بيژن نجفي
134/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان


به گزارش تابناک، در پی تجاوزی که امروز ارتش رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه انجام داد یک منبع آگاه از نقشه‌های رژیم اشغالگر در گفتگو با سی‌ان‌ان ادعا کرد که عملیات اسرائیل در رفح محدود بوده و در چهارچوب  فشارها بر حماس انجام می‌شود.

سی ان ان امروز به نقل از این منبع اعلام کرد که اسرائیل پیش از تماس تلفنی روز دوشنبه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برنامه خود برای تخلیه منطقه شرق رفح و اجرای عملیات در رفح را به اطلاع آمریکا رسانده بود.

منبع مذکور عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح را بسیار محدود توصیف کرده و گفت که این تهاجم بزرگ به رفح نبود.

به گزارش تسنیم، درحالی که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه وارد دویست‌ و چهاردهمین روز خود شده است، رژیم صهیونیستی از زمین و هوا، رفح جایی که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در خود جای داده هدف حملات سنگین خود قرار داد.

تصاویری که شبکه های تلویزیونی مصر بامداد امروز سه شنبه منتشر کردند، از شدت حملات رژیم صهیونیستی به رفح حکایت داشت.

منابع امنیتی فلسطینی هم گزارش دادند که سه دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی به 200 متری گذرگاه مرزی رفح نزدیک شدند و چندین گلوله به سمت ساختمانهای گذرگاه هم مرز مصر شلیک کردند.

دیگر خبرها

  • یهودیان پرچم اسرائیل را وسط آمریکا پاره کردند+ فیلم
  • تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است
  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس