Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:18:30 GMT

وکیلی: انتخاب شهردار گود زورخانه احزاب نیست

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۵۸۲۵

وکیلی: انتخاب شهردار گود زورخانه احزاب نیست

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: میدان انتخاب شهردار، گود زورخانه احزاب نیست و همه آنهایی که در شورای شهر نشسته اند فراتر از برچسب های حزبی، نماینده یک جریان سیاسی ملی هستند.

محمد علی وکیلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره معیارهای انتخاب شهردار تهران افزود: تهران نیازمند فردی پاکدست، کاردان، دارای انگیزه کار و همچنین پُرانرژی برای کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که این چهارشرط، شرط های لازم و ضروری است، اما کافی نیست، افزود: مکانیزم رسیدن به فردی با این شرایط نیازمند اجماع است.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس دهم تاکید کرد: جریان های حامی هم باید به توانمندی و داشتن این شرایط اذعان کرده و از انتخاب شورای شهر پشتیبانی کنند زیرا فردی که دارای حداکثر مشروعیت باشد، دارای کارکرد حداقلی خواهد بود.
وکیلی خاطرنشان کرد: اگر قرار است شهردار تهران به فردی با حداقل شرایط تنزل پیدا کند، نمی توان انتظار کارآمدی آن چنانی از وی داشت.
وی خاطرنشان کرد: مردم به یک جریان اعتماد کردند و نه به احزاب، به همین دلیل هم انتخاب آنها باید فرآیند جریان باشد و نه فرآیند احزاب.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: انتظار ما از اعضای شورای شهر این است که بر فراز خوشایند و بدآیند حزبی خود، برای انتخاب شهردار تهران، مصالح شهر و حرمت مردم تهران را مبنا قرار دهند.
وکیلی با یادآوری این که تهران بر گردن جریان اصلاح طلبی دین سنگینی دارد، تاکید کرد: کم فروشی به مردم تهران به هیچ وجه قابل بخشش نیست.
وی خاطرنشان کرد: ما مجبور هستیم از اولویت حزبی و شخصی خود عبور کنیم تا به انتخابی برسیم که نه تاریخ را مذمت و نه موکلین ما در تهران ما را شماتت کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: وظیفه ما این است که انتخاب مناسب را با توجه به شروط چهارگانه داشته باشیم، این که بعدا چه اتفاقی پیش می آید می توان درباره آن صحبت کرد اما در حال حاضر و در شرایط فعلی تکلیف همه ما این است که به بهترین انتخاب کمک کنیم.
وی درباره بهترین انتخاب از میان هفت گزینه انتخابی توسط شورای شهر گفت: شرایط این هفت نفر بسیار به هم نزدیک است اما می توان گفت که کدام یک در شرایط فعلی ارجح است.
نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال از اظهار نظر درمورد هر یک از نامزدهای شورای شهر برای شهرداری تهران خودداری کرد.
وکیلی درباره قدرت تعامل شهرداری تهران با ارکان حاکمیت هم گفت: اگر شهردار تهران قدرت ارتباط و تعامل نداشته باشد، مسائل تهران لاینحل باقی می ماند.
وی با بیان این که مسائل تهران را فقط شهرداری و دولت نمی تواند جمع کند، تاکید کرد: مسائل تهران تابع مولفه های بین قوا است و همه باید در آن سهیم باشند.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر تهران، سه شنبه گذشته - چهارم اردیبهشت 97 - هفت نفر را به عنوان نامزد نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند که بر این اساس سید محمد افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سید محمودحسینی، سمیع الله حسینی مکارم، حجت‌الله میرزایی و پیروز حناچی به عنوان گزینه های نهایی شهرداری تهران برای ارائه برنامه‌هایشان به شورای شهر تهران برگزیده شدند.
سیام**9314**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شهردار تهران وكيلي شوراي شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 علیرضا زاکانی، شهردار تهران به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک امروز در صحن شورا برای گزارشی درخصوص عملکرد این دوره مدیریت شهری حضور یافته بود. برخی از اعضای شورای شهر بحث قرارداد‌های چین را مطرح و خواستار شفافیت این موضوع شدند. یکی از اعضا به کنایه افشای این اسناد را به یکی از اعضا نسبت داد. در همین حال، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر فعال رسانه‌ای، افشاکننده را پروژه‌بگیر توصیف کرد که با واکنش برخی اعضا مواجه شد. مهدی عباسی اعلام کرد چرا قراردادی که عضو شورا ندارد را باید یک فعال رسانه‌ای داشته باشد! نحوه پاسخگویی شهردار و برخی مدافعان او در صحن باعث شد که وقتی زاکانی قصد پاسخگویی داشت، ناصر امانی، مهدی عباسی، مهدی اقرارایان، سوده نجفی، جعفر شربیانی و علی‌اصغر قائمی صحن شورا را ترک کنند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات