Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:51:53 GMT

خراسان شمالی محروم از واحدهای فرآوری پودر میکرونیزه

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۶۳۴۱

خراسان شمالی محروم از واحدهای فرآوری پودر میکرونیزه

رئیس اداره امور صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ پروانه بهره برداری برای ایجاد واحدهای فرآوری پودر میکرونیزه در این استان صادر نشده است.

‌حیدر رستگار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،‌ با اشاره به اینکه معادن سنگ آهک، باریت و کلسیت این استان نیازمند جدی راه اندازی این واحدها هستند، افزود: این امر سبب شده تا این نوع از مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شوند و یا اینکه استخراج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وجود این واحدهای فرآوری سبب می‌شود تا مواد معدنی استخراج شده به اندازه یک میکرون تبدیل شوند سپس مواد فرآوری شده در سایر صنایع همچون رنگ سازی مورد استفاده قرار گیرند.

رستگار با بیان اینکه مواد با توجه به کیفیت آن‌ها دارای شعاع حمل مختلفی است، افزود: کلسیت یکی از مواد معدنی است که صادر کردن آن به سایر استان‌ها با توجه به شعاع حمل صرفه اقتصادی ندارد و باید در استان استفاده شود.

به گفته وی، از سوی دیگر نبود کارخانه میکرونیزه در استان موجب شده تا از این ماده معدنی استفاده نشود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه 6 معدن باریت در خراسان شمالی وجود دارد، ادامه داد: میزان استخراج این معادن هشت هزار و 100 تن است که محصولات استخراج شده به صورت خام از استان خارج می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: واحدهای سنگ بری مدرن برای معادن مرمر و مرمریت از دیگر نیازهای جدی این استان است که تاکنون برای آن پروانه بهره برداری صادر نشده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • کریمی: منتظر صحبت ما هستند تا محروم کنند!
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی