Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «شرح مصباح الانس» درس‌گفتارهای علامه حسن‌زاده آملی با موضوع عرفان منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «شرح مصباح الانس» اثر علامه حسن‌زاده آملی از سوی نشر اشراق حکمت منتشر شد.

کتاب «شرح مصباح الانس» در چهار فصل تدوین شده است. در فصل اول به «تقسیم علوم شرعیه» پرداخته شده است. همچمنین «سبب اختلاف امم» عنوان فصل دوم این کتبا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ادله ناکارآمدی برهان» و «موضوع و مبادی علم عرفان» عناوین فصل‌های سوم و چهارم این کتاب است.

عرفان اسلامی یکی از معتبرترین دانش‌های جهان اسلام است. بن‌مایه‌های این دانش در متون دینی به ویژه فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) وجود دارد. در زمانه‌ای که بسیاری عرفان‌های ساختگی برای پرکردن خلأ محبت و معنویت‌جویی انسان‌ها فعال شده‌اند، تکیه بر عرفان اصیل، آن هم با استفاده از گفتار و نوشتار عالمان بزرگ، اقدامی ضروری است.

کتاب حاضر حاصل درس ‌گفتار علامه حسن‌زاده آملی است. علامه حسن‌زاده با تکیه بر قرآن و روایات، مفاهیم عرفانی را تبیین و تشریح می‌کند. این امر ضمن نشان دادن اصالت مفاهیم عرفانی، جایی برای گفت‌وگو درباره منشأ عرفان باقی نمی‌گذارد. زبان ساده به کار رفته در کتاب، این امکان را فراهم می‌آورد تا عموم علاقه‌مندان به عرفان اصیل اسلامی از این دانش بهره جویند.

نشر اشراق حکمت در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب «شرح مصباح‌الانس» را که محمدحسن نائیجی آن را تدوین کرده در 728 صفحه روانه بازار کتاب کرده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود و آماده‌سازی پنل پست کتاب خود اقدام کنند.

همچنین ناشران می‌توانند شماره تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تماس بگیرند.

کد خبر 6095806 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • حرف‌‌های طرح ایرانی بی ام و درباره خودروی تازه‌اش
  • روایت طرح ایرانی بی ام و از خودروی برقی تازه‌اش
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده -ایلام
  • فیلم| تازه‌ترین تصاویر از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • درخشش گنجی از لاهور
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود