Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@23:36:45 GMT

گره کور تسهیلات دهی در بخش مسکن کجاست؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۶۷۵۵

گره کور تسهیلات دهی در بخش مسکن کجاست؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت حذف شرط سپرده گذاری یک ساله برای پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: همکاری بانک ها در تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم ضروری است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا رضایی با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، گفت: این اقدامی در راستای تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش شرط‌های اخذ تسهیلات مسکن باید آسان شوند، افزود: در حال حاضر ارایه تسهیلات منوط به سپرده گذاری ۴۰ میلیون تومان در نزد بانک‌ها است.

پیش شرط‌های اخذ تسهیلات مسکن باید تسهیل شود
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در سال‌های اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قلیلی از متقاضیان اخذ تسهیلات مسکن توانایی سپرده گذاری دارند، بنابراین این نوع تسهیلات دهی نمی‌تواند تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حذف قید سپرده گذاری برای اخذ تسهیلات مسکن باید در دستور کار دولت قرار گیرد، افزود: دغدغه بسیاری از مردم در خصوص اینکه ارزش پول آن‌ها پس از سپرده گذاری یک ساله به شدت کاهش پیدا می‌کند، مانع تمایل مردم برای استفاده از این تسهیلات شده است.

شرایط حمایتی دولت از متقاضیان مسکن نیازمند تعدیل است
رضایی با بیان اینکه شرایط حمایتی دولت از متقاضیان مسکن نیازمند تعدیل است، گفت: دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید تلاش بیشتر کرده و به تسهیل پیش شرط‌ها برای ارایه وام اقدام کند.

وام مسکن
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن را یکی دیگر از ملزومات تسهیل شرایط متقاضیان دریافت وام خواند و تصریح کرد: تعیین اقساط ماهانه وام مسکن متناسب با درآمد افراد نیز یکی دیگر از شاخص‌های مهم در این زمینه است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت همکاری بانک‌ها در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن، یادآور شد: لازمه همراهی بانک‌ها تامین منابع و افزایش سرمایه آن‌ها است که دولت باید به این موضوع هم توجه کند. /

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی