Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@13:10:58 GMT

جمع آوری دستفروشان در رشت به اجرا درآمد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۶۷۹۱

جمع آوری دستفروشان در رشت به اجرا درآمد

روابط عمومی شهرداری کلانشهر رشت روز شنبه به نقل از علیرضا مقصودی اعلام کرد: طرح ویژه جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در رشت با همکاری حوزه های مناطق ساماندهی مشاغل، معاونت خدمات شهری و اجرائیات شهرداری به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: بر اساس این طرح از شهروندان درخواست می شود تا برای خرید روزانه خود نسبت به انتخاب بازارچه ها اقدام‌ و از مراجعه به دستفروش خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقصودی بیان کرد: اگرچه شهرداری رشت طی پنج سال گذشته نسبت به ساماندهی دستفروشان‌ کنار خیابان اصلی و طلایی شهر اقدام کرده، اما هر روز شاهد افزایش دستفروشان هستیم به طوری که به دلیل ایجاد ترافیک و اختلال در رفت و آمد رهگذران، صدای اعتراض شهروندان نیز درآمده است.
وی با بیان این که دستفروشان خیابان های منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت با عزم‌ جزم شده شهرداری، در بازارچه های معین با اجاره ۱۵۰ هزار تومانی ساماندهی می شوند، اظهار کرد: یک هزار و 300 غرفه در 15 بازارچه برای جانمایی دستفروشان فراهم شده اما به دلیل مقاومت دستفروشان در نقل مکان، احساس کاذب درآمد بیشتر، خرید ارزان تر و تمایل مردم به خرید از دستفروش، درحال حاضر ۴۵۰ غرفه در بازارچه های شهر غیرفعال است.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: هزینه اجاره هر کدام از غرفه ها تنها 150 هزار تومان بدون هیچگونه پیش پرداخت است.
وی با اشاره به مقابله همیشگی دستفروشان با ماموران سد معبر و با بیان این که این مقابله این بار نیز دور از انتظار نیست، تصریح کرد: هر چند که آموزش های لازم و تذکرهای حقوقی به تمام عوامل شهرداری ارائه شده اما احتمال تقابل فیزیکی از طرف دستفروشان همواره وجود خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: با استناد به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، شهرداری به نیابت از شهروندان صیانت از اموال شهر را به عهده دارد که حفظ شوارع شهری یکی از موارد صیانت است.‌
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 /2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ترافیک درآمد شهرداری قانون دستفروشان موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود

معاون شهردار تهران از موافقت شهردار پایتخت با ترمیم حقوق کارکنان رسمی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، مجید باقری با بیان این‌که بهبود معیشت و قدردانی از زحمات ارزشمند کارکنان شهرداری تهران همواره از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی آقای دکتر زاکانی است، گفت: اجرای بسته خرسندساز با محور‌های متنوع رفاهی-حمایتی از مصادیق بارز این دغدغه‌مندی است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به این‌که ما در شهرداری تهران یک خانواده بزرگ هستیم، اما تنوع روابط استخدامی، و نظام‌های جبران خدمت، سبب بروز شکاف‌های جدی در مدل‌های پرداخت حقوق بین همکاران رسمی و قراردادی شده است، افزود: سال گذشته، مکاتبات و پیگیری‌های متعددی توسط دکتر زاکانی شهردار محترم تهران از مراجع مرتبط از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفت و جلسات کارشناسی خوبی با آن سازمان برگزار شد.

باقری اظهار داشت: در سال جدید نیز شهردار محترم مجدداً پیگیری جدی در این خصوص کردند و در نهایت به پاس زحمات متعهدانه همکاران خدوم شهرداری در تحقق اهداف، با توجه به زمان بر بودن مراحل اداری تحقق موضوع و برگزاری جلسه شورای عالی حقوق و دستمزد، شهردار محترم تهران دستور دادند که به موازات تداوم پیگیری‌های پیشین از مراجع ذیربط، ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران با اعمال تأثیر در سایر مؤلفه‌های حقوقی به اجرا در آید.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر صمیمانه از شهردار محترم تهران، ان‌شاءالله پس از شب‌های نورانی قدر، با همت همکاران حوزه سرمایه انسانی، همه احکام ترمیم حقوق همکاران رسمی صادر و جزئیات بیشتر در این خصوص نیز در اولین نشست با جمعی از کارکنان خدوم شهرداری تهران اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بشنوید/ نواهایی از «گل پامچال» که بارها از دل خاک درآمد
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • بهترین اتفاق حوزه کار در سال گذشته
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲/ حواشی سبب به حاشیه رفتن مطالبات مردمی می‌شود
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • کارناوال شادی و عروسکی عید نوروز در بندرانزلی برگزار شد