Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@08:41:28 GMT

خواندن ایمیل‌ها روی پوست دست!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۷۰۳۶

خواندن ایمیل‌ها روی پوست دست!

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از دیلی‌میل، این دستگاه بر روی دست کاربران بسته می‌شود و از حسگرهای لمسی برای انتقال امواج در الگوهای خاص استفاده می‌کند.

این الگوها روی پوست بسیار دقیق عمل می‌کنند و بیانگر زبان گفتاری یا نوشتاری هستند.

توسعه‌دهندگان این دستگاه می‌گویند که این فناوری جدید می‌تواند اعتیاد چک کردن گوشی‌های هوشمند را متوقف کند و به افرادی که دارای اختلالات بینایی و شنوایی هستند نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمونه اولیه این فناوری پوشیدنی اولین‌بار در کنفرانسی در کانادا توسط شرکت فیسبوک نمایش داده شد.




کاربران هنگام استفاده از این دستگاه ارتعاشات اندکی روی دست خود احساس می‌کنند که این ارتعاشات "واج" (phonemes) کدگذاری شده است. واج یک واحد زبان گفتاری است که در همه زبان‌ها قابل استفاده است و باعث یادگیری آسان می‌شود.

به گفته‌ محققان فیسبوک، شرکت کنندگان قادر خواهند بود تا چهار واج مختلف را تنها در سه دقیقه یاد بگیرند. محققان از واج‌ها استفاده کردند، زیرا انتقال آنها آسان‌تر از حروف است.

مطالعه محققان نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند به سرعت این کدنویسی لمسی را یاد بگیرند، آن را به کلمات جدید تعمیم دهند و از آنها برای ساختار جملات در ارتباطات روزمره استفاده کنند و همه این کارها تنها در عرض 3 دقیقه انجام خواهند شد.

"علی اسرار" (Ali Israr) محقق ارشد این مطالعه گفت:  شرکت‌کنندگان پس از یک ساعت و نیم تمرین می‌توانند 100 کلمه را تشخیص دهند.





محققان از بعضی از اشارات خط بریل بعنوان نمونه‌ استفاده کردند تا نشان دهند چگونه می‌توان از لمس یا ارتعاش برای برقراری ارتباط استفاده کرد.

این دستگاه مجهز به هشت تکتور یا سیم‌پیچ صدا است که یک قاب سه‌بعدی و یک ورق فوم در اطراف این تکتورها وجود دارد.

لرزش‌ها در امواج 250 هرتز ارسال می‌شوند و پخش صدای بلندگوی آن در حدود 144 میلی‌ثانیه است.





به منظور انتقال واج‌ها، محققان باید از تفاوت بین واک(صدادار) و بیواک(بیصدا) اطمینان حاصل می‌کردند.

به عنوان مثال، صداهایی مانند با، دا و گا با استفاده از لب‌ها، لثه‌ها و سقف دهان و صداهایی مانند پا و تا تنها با استفاده از هوا بیان می‌شوند.

برای تمایز بین این دو، این سیستم یک موجی از امواج یا یک موج را ارسال می‌کند.

هدف ساخت این دستگاه این بود که این دستگاه بتواند نیاز کاربران نسبت به چک کردن گوشی و تبلت‌هایشان را کاهش دهد.

محققان فیسبوک اظهار داشتند که کاربران گوشی‌های هوشمند به طور متوسط حدود 47 بار در روز گوشی خود را چک می‌کنند.

به طور خلاصه، کاربران با استفاده از این فناوری پوشیدنی می‌توانند به جای در دست گرفتن گوشی، پیام‌های خود را با محرک‌های ارتعاشی که در دست خود احساس می‌کنند، دریافت کنند.

برای افرادی که دچار اختلال شنوایی هستند، حس بصری آنها با زبان نشانه و سایر اطلاعات بصری از بین نمی‌رود.

افراد ناشنوا و نابینا می‌توانند با استفاده از "سخن‌خوان"(speechreading) به طور مستقل و راحت بدون حضور افراد صحبت کنند و دست خود را روی بلندگو قرار دهند. speechreading یک تکنیک درک گفتار است که به صورت بصری حرکات لب، چهره و زبان زمانی را هنگامی‌که صدای طبیعی موجود نیست، تفسیر می‌کند.




طی این کنفرانس "رجینا دوگان"(Regina Dugan) سرپرست بخش سخت‌افزار فیسبوک درباره "حسگرهای نوری"(optical sensors) گفت: این سنسورها افراد را قادر می‌کند تنها با فکر کردن 100 کلمه در یک دقیقه تایپ کنند.

وی همچنین یک سیستم "تایپ بیصدا" (silent typing) را معرفی کرد و گفت که این سیستم می‌تواند به معنای پایان دادن دائمی چک کردن تلفن‌ها باشد.

این سیستم کاربران را قادر می‌کند تا بدون استفاده  از تلفن خود به دوستانشان ایمیل یا پیام دوستانه ارسال کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز

ایسنا/البرز رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز از  برقراری بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز از یکم تا سی و یکم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی شادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری ۴۳۴ هزار و ۱۰۳ تماس با سامانه ۱۴۱  استان البرز گرفته شد که از این تعداد ۷۸۱۵  تماس توسط  کارشناسان این اداره کل پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی برای زمان سفر تهیه شده است.

وی افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها، محدودیت‌های اعمال شده مطلع شوند و شکایات خود در حوزه راه‌ها را ثبت کنند.

شادفر تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از سفر آخرین اطلاعات در مورد شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت و پس از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • نارضایتی کارکنان منچستریونایتد از رویکرد رتکلیف در حذف امتیاز آن‌ها
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم