Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سایت شهرداری تهران ،زینب نصیری با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران 17 مرکز پرتو دارد، گفت: در این مراکز به کودکان آموزش های تحصیلی و مهارت های زندگی ارائه می شود، اما به نظر می رسد که در حوزه سلامت این کودکان خلا وجود دارد و نیاز است که به صورت هدفمند برنامه هایی برای آن ها و والدین شان پیش بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه هفته سلامت فرصتی خوب برای تجمیع خدمات شهرداری تهران ، پزشکان ، خیرین سلامت، بیمارستان ها و درمانگاه های داوطلب و شرکت شهر سالم که متولی درمان است، بود، افزود: این برنامه ها موجب شد که بتوانیم خدمات با کیفیت شرکت شهر سالم را به کودکان کار و خیابان در سه مرکز پرتو ارائه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در این هفته کودکان کار و خیابان تست های آزمایشگاهی، خدمات درمانگاهی و دندانپزشکی را دریافت کردند، ادامه داد: نگاه ما این بود که این خدمات را در قالب یک برنامه طراحی کنیم و با کمک وزارت بهداشت و شرکت شهر سالم از ظرفیت هایی که در سطح محلات و خیرین داریم، برنامه مستمری برای تحت پوشش قرار گرفتن این کودکان پیش بینی کردیم.
نصیری در خصوص اینکه چهار وزارت خانه آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و معدن و وزارت شهرسازی و مسکن باید در کنار هم مشکلات این سکونت گاه ها را رفع کنند، یادآور شد: این سکونت گاه ها علاوه بر غیررسمی بودن، غیرقانونی نیز هستند و در نتیجه مجموعه های دولتی خدمات مستقیم به ساکنان آن ها ارائه نمی کنند.

***نیاز جدی آموزش سلامت در مناطق جنوبی پایتخت

وی با بیان اینکه این افراد شهروندان همین کشور هستند و حقوق اولیه زیستی آن ها باید به رسمیت شناخته شود، تصریح کرد: تجمیع خدمات این وزارت خانه ها باید به صورت حرفه ای به این خانواده ها ارائه شود.
سرپرست اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون خدمات تسهیل آموزش برای کودکان این خانواده ها دیده نشده است، گفت: بخشی از زمین های این سکونت گاه ها توسط وزارت صنعت و معدن تملک شده و بخشی از آن نیز مالکین خصوصی دارد.
وی با تاکید بر اینکه در این سکونت گاه ها در حوزه بهداشت و درمان نیاز به برنامه ریزی های متمرکز احساس می شود، اذعان کرد: چراکه این سکونت گاه ها فاصله بسیار زیادی با اولین مرکز درمانی دارند، ضمن این که در حوزه آموزش های سلامت نیازهای جدی در این مناطق احساس می شود.

***ارایه خدمات وزارت بهداشت و شرکت شهر سالم به شهروندان این مناطق

نصیری در خصوص اینکه در سطح کلان جلسات متعددی برای ساماندهی این منطقه شهر تهران صورت پذیرفته است، تاکید کرد: این در حالی است که تاکنون تمام ظرفیت های خیرین حوزه سلامت و وزارت بهداشت و شرکت شهر سالم به این شهروندان ارائه شده است.
سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها قرار است از سوی وزارت بهداشت تیم های سیار دندان پزشکی و چشم پزشکی برای مدت طولانی خدمات کافی را به شهروندان این سکونت گاه ها ارایه دهند، خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه ای نیز برای کار داوطلبانه در حوزه سلامت با استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران و وزارت بهداشت قرار است برقرار شود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملا تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس