Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سد تاریک آب‌گذاری کانالهای آب کشاورزی در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با دستور استاندار گیلان و پایش وضعیت کلی کشاورزی استان رهاسازی آب سد سفیدرود در هشتم اردیبهشت ماه سال جاری انجام و آبگذاری در کانال‌های آب کشاورزی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان ذخیره سد سفیدرود گفت: هم اکنون 940 میلیون متر مکعب آب در پشت سد مخزن ذخیره شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 110 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد . ورودی آب رودخانه های سد سفیدرود نیز نسبت به سال گذشته حدود یک سوم کاهش دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از آبگذاری کانالهای کشاورزی به صورت پیوسته تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت کشاورزان عزیز نهایت بهره را از آب رها شده سد سفیدرود در کانالهای آب کشاورزی داشته باشند و تلاش کنند تا بر اساس تقویم کشاورزی تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری عملیات کشت و نشاء برنج را انجام دهند.

وی تأکید کرد:  کشاورزان  از تمامی امکانات در اختیار خود از قبیل بهره مندی از آب های زیر زمینی و سطحی همگام با رها سازی آب انجام دهند تا وارد مرحله بحران تأمین آب کشاورزی نشوند.

کاظم لطفی در‌باره اقدامات شرکت آب منطقه ای گیلان در فصل آبی جاری گفت:  تاکنون حدود بیش از یک هزار کیلومتر از انهار در سطح استان لایروبی و همچنین اکثر ایستگاه‌های پمپاژ آب در اختیار این شرکت تعمیر و راه اندازی و وارد مدار شده و   این شرکت تا پایان فصل آبی پروژه‌های زود بازده نهایت تلاش را در جهت فصل آبی موفق انجام خواهد داد.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان گیلان برنج تقویم کشاورزی آب موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه استاندار زنجان برنامه‌های ارتقای بهره‌وری در استان را در سه محور صنعت، آب و کشاورزی عنوان کرده است، گفت: در همین راستا، ساخت سد‌های بزرگ در استان برای تأمین آب شرب، صنعت و حقابه‌های کشاورزی پایین دست آن اهمیت خود را نشان می‌دهد و این سد‌ها می‌توانند کارکرد دیگری همچون جلوگیری از بروز سیلاب و در برخی مناطق تولید برق را نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و نیاز منطقه به آب پایدار، سد مراش در شهرستان ماهنشان برای تأمین آب آشامیدنی شهر‌های ماهنشان، دندی و ۱۲۲ روستای مسیر و همچنین صنایع مستقر در این منطقه در حال احداث است و پاییز امسال به مرحله آبگیری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تأکید بر اهمیت احداث سد بلوبین برای شهرستان ایجرود، گفت: هدف از احداث سد بلوبین در این شهرستان تأمین آب شرب و صنعت در شهر‌های زرین‌آباد، حلب، سعیدآباد و ۹۲ روستا در منطقه بوده و این سد نیز به مرحله آبگیری رسیده است.

باقری به مطالعه سد‌های کلوچ و جمال‌آباد باکلور در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته به غیر از سال ۹۸ که با ترسالی مواجه شدیم با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از سد آیدوغموش برای باغات شهرستان طارم در ۲ فاز حدود ۱۵ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد که با احداث دو سد کوچ و جمال آباد باکلور در این شهرستان در زمان پیک مصرف آب کشاورزی که تابستان است، می‌توان باغات زیتون را تأمین آب کرد و این می‌طلبد تا کشاورزان و بهره‌برداران از کشت محصولات پر آب طلب خودداری کنند.


وی ادامه داد: با احداث دو سد کلوچ و جمال آباد باکلور در شهرستان طارم تأمین آب پایدار باغات این شهرستان دور از انتظار نیست، چرا که نیاز آبی این منطقه در پیک مصرف حدود ۳۰ میلیون متر مکعب است که با احداث این دو طرح، موضوع مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در شهرستان خدابنده ۲ سد زرین‌رود و اشراق در دست مطالعه است.

باقری به آغاز عملیات اجرایی پروژه تأمین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای منطقه خدابنده از سد تالوار در مهرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تأمین آب شرب شهر‌های گرماب، زرین‌رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

دیگر خبرها

  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز