Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:04:54 GMT

مشارکت مردم در کاهش مصرف مواد مخدر تاثیرگذار است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۷۹۹۴

مشارکت مردم در کاهش مصرف مواد مخدر تاثیرگذار است

قزوین- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: با فرهنگی سازی و اطلاع رسانی بموقع و افزایش مشارکت مردم می توانیم پیامدهای مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر صفاپور روز شنبه در جلسه افتتاح طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف «ماده مخدر گل» که به صورت همزمان با ۱۴ استان کشور در بهزیستی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نوع ماده مخدر صنعتی وجود دارد و دشمنان با این ابزار جنگ نرمی را علیه ملت اغاز کرده اند تا به نظام آسیب بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ماده «گل» از نظر اقتصادی برای قاچاقچیان بسیار سودآور است و یک بذر آن یک میلیون تومان قیمت دارد و این سود هنگفت موجب شده گرایش به سمت توزیع گسترده این ماده در دستور کار مافیای مواد مخدر باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهارداشت: باید خانواده ها، نوجوانان و جوانان را با پیامدهای خطرناک و خانمانسوز مصرف ماده «گل» آشنا کنیم تا به سمت این دره خطرناک نروند.

وی گفت: با راه اندازی کمپین «نه به اعتیاد» در همایش پیاده روی ۲۰۰ هزار نفری استان قزوین در هفته اینده نسبت به آگاه سازی مردم اقدام خواهیم کرد تا اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

صفاپور اضافه کرد: با توزیع کتابچه با نام «باورهای غلط» برگزاری مسابقه و اقدامات فرهنگی برای آگاهی بخشی اقدام شده است و امسال این برنامه ها با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه شاهد افزایش مصرف ماده مخدر «گل: در میان گروههای سنی جوان و نوجوان هستیم و باید مراقب باشیم و با دادن هشدارهای لازم دانشجویان و دانش آموزان را با پیامدهای مخرب مصرف مواد مخدر صنعتی آشنا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: با افزایش مشارکت اجتماعی، ارتقاء سن شروع مواد مخدر، افزایش بیماری یابی و درمان بموقع و مناسب بیماران شناسایی شده و ایجاد مطالعات شیوع شناسی برای پیشگیری باید اقدام کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از سفر به  استان هرمزگان به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع‌ همراه با دقت به پرونده‌ ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب تر به مردم امری ضروری است.
 

حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکارهای بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت های قانونی برای اعطای نهادهای ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب های اجتماعی بهره می گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه  قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند