Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

نیکلاس هاپتون سفیر پیشین انگلیس در تهران که هفته گذشته ماموریتش در ایران پایان یافت و تهران را ترک کرد در توییتر خود نوشت: خدمتم در ایران امتیازی بود که از آن برخوردار بودم، به خصوص در این برهه از زمان که روابط ایران و انگلیس مسیر طولانی را پیمود و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تشکر از تمام دنبال‌کنندگانم در توییتر.

او توییتش را با این بیت از اشعار حافظ شیرازی به پایان برد: "مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم، هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم".

بنا بر این گزارش، پس از انعقاد توافق هسته‌ای برجام در سال ۱۳۹۴، سفارت بریتانیا در تهران با حضور فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا بازگشایی شد. پیش از آن روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار از سر گرفته شده بود.

نیکلاس هاپتون که مدتی به عنوان کاردار انگلیس در ایران مشغول به فعالیت بود با بازگشایی سفارت‌خانه‌ها به عنوان سفیر فعالیت خود را دنبال کرد.

او از دیپلمات‌های با سابقه بریتانیایی بود که پیش از فعالیت در تهران به عنوان سفیر انگلیس در قطر، یمن، پاریس، رم و رباط (پایتخت مراکش) فعالیت کرده است.

هاپتون ماموریت خود را به دلایل نامشخص قبل از پایان ماموریت‌اش در چارچوب پروتکل‌های مرسوم دیپلماتیک به پایان برد. او از دی ماه 94 کار خود را به عنوان کاردار آغاز کرد.

رابرت مک‌ایر، سفیر جدید انگلیس از هفته جاری در تهران حضور یافته و به زودی استوارنامه خود را به رییس‌جمهوری کشورمان تقدیم خواهد کرد.

سفیر جدید انگلیس کم‌تر از یک هفته پس از حمله گروهی به سفارت ایران در لندن در اسفند 96 به عنوان سفیر جدید لندن در ایران و جایگزین هاپتون معرفی شد.

وزارت خارجه انگلیس در همین‌ رابطه و البته بدون اشاره به دلایل این تغییر، در بیانیه انتصاب سفیر جدیدش در تهران نوشت: آقای رابرت مک‌ایر به عنوان سفیر ملکه انگلیس در جمهوری اسلامی ایران پس از آقای نیکلاس هاپتون منصوب شده است در حالی که [هاپتون] قرار است در سِمت دیپلماتیک دیگری عهده‌دار خدمت شود.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران

محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق و وزیر داخلی عراق از پایانه مرزی مهران ظهر امروز دوشنبه از پایانه مرزی مهران بازدید کردند.

این بازدید به منظور بررسی آخرین تمهیدات لازم برای اربعین ۱۴۰۳ است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است
  • انگلیس سفیر مسکو را احضار کرد
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس