Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:25:32 GMT

خوزستان| هیچ گونه ممنوعیت رسمی کشت ابلاغ نشده است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۸۴۶۶

خوزستان| هیچ گونه ممنوعیت رسمی کشت ابلاغ نشده است

رئیس صنف کشاورزان دشت آزادگان گفت: کشاورزان دشت آزادگان برای کاشت محصول شلتوک آماده هستند زیرا به هیچ وجه این امر قابل قبول نیست که  ۶ ماه یک کشاورز بدون هیچگونه درآمدی در خانه بنشیند. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ استانها خوزستان نظرات

حسین مرمضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره ممنوعیت کشت در شهرستان دشت آزادگان اظهار داشت: سازمان آب و برق استان کشت‌های بهاره و تابستانه امسال را در دشت آزادگان ممنوع کرد و هیچ جایگزینی برای کشت محصول کشاورزی(شلتوک) این شهرستان قرار نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به معوضه کشت افزود: هیچ گونه قولی برای پرداخت معوضه کشت در این 6 ماهی که کشاورز در خانه بیکار می‌نشیند داده نشده همچنین تقریبا 50 درصد زمین‌های کشاورزی منطقه دشت آزادگان تنها مستعد کشت شلتوک هستند و به علت شوری می‌توان گفت هیچ محصول دیگری توان رویش و کاشته شدن در زمین‌های کشاورزی دشت آزادگان را ندارند.

رئیس صنف کشاورزان دشت آزادگان بیان کرد: متاسفانه اکنون با ادعای خالی شدن آب سدها اجازه کشت شلتوک از ما گرفته شد در بارندگی سال 95 تمام سدها مخصوصا سد کرخه آبگیری شد اما با این وجود ما در سال 96 پس از کاشت برنج با مشکل مواجه شدیم همچنین حتی برای کشت گندم کشاورزان دشت آزادگان نیز با وجود آبگیری پارسال اما آب کافی تامین نشد.

وی با بیان اینکه کشاورزان منطقه ممنوعیت کشت را قبول نکردند، عنوان کرد: کشاورزان می‌گویند به علت اینکه ما از آبگیری سد کرخه با خبر هستیم زیر بار این ممنوعیت نمی‌رویم همچنین سد اگر نتواند آب لازم کشاورزی ما را تامین کند پس چه قابلیتی دارد؟

مرمضی با تاکید بر عدم پایبندی کشاورزان دشت آزادگان به ممنوعیت اعلام شده ادامه داد: کشاورزان دشت آزادگان برای کاشت محصول شلتوک آماده هستند زیرا به هیچ وجه این امر قابل قبول نیست که  6 ماه یک کشاورز بدون هیچگونه درآمدی در خانه بنشیند علاوه بر آن یک کشاورز نمی‎تواند در این مدت هیچ کشتی انجام دهد و در خانه بیکار باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشاورزان دشت آزادگان به امید کشت بهاره در زمستان هیچ کشتی نداشتند اکنون اما با ممنوعیت کشت مواجه شدند کشاورز چگونه این امر را هضم کند که چندین ماه کشت نکند.

رئیس صنف کشاورزان دشت آزادگان افزود: اگر معیشت چندین خانوار با این ممنوعیت در نظر نگیرند قطعا طبعات اجتماعی و سیاسی بسیاری را به‌دنبال دارد همچنین شهرستان ما منطقه‌ای مرزی است و مناطق مرزی نیز از حساسیت بسیاری برخوردارند پس دولت با این ادله باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این امر داشته باشد.

وی درباره ابلاغیه ممنوعیت کشت تصریح کرد: تا امروز به نظام صنفی کشاورزان هیچگونه ممنوعیت کشت رسمی ابلاغ نشده و تنها اخباری که از منع کشت کشاورزان‌مان داریم از رسانه‌ها و فضای مجازی است ما نیز به دلیل عدم دریافت ابلاغ رسمی ممنوعیت کشت به کشاورزان منع کشت را ابلاغ نکردیم و کشاورزان اگر با وجود ممنوعیت رسمی که همچنان ابلاغ نشده ضرری ببینند مسئولیت آن با سازمان آب و برق استان است.

مرمضی تاکید کرد: نظام صنفی کشاورزان به عنوان نماینده کشاورزان حکم ممنوعیت کشتی که بدون در نظر گرفتن معیشت کشاورزان است را قبول ندارد زیرا هنوز آبگیری و عدم آبگیری سد کرخه برایمان شبهه و سوال است.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا

ایتنا - تیک تاک و شرکت مادر چینی اش (بایت دنس) در دادگاه فدرال آمریکا شکایتی ثبت کرده اند تا جلوی اجرای قانون فروش یا مسدودسازی این اپ را بگیرند.
این شرکت ها در دادگاه استیناف منطقه کلمبیا شکایت خود را ثبت کرده و مدعی شده اند قانون مذکور، قانون اساسی این کشور را درباره آزادی بیان نقض می کند. در ۲۴ آوریل جوبایدن رییس جمهور آمریکا این قانون را امضا کرد که طبق آن بایت دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت دارد تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت در این کشور روبرو خواهد شد.

به گزارش ایتنا از مهر، شرکت های مذکور در شکایت خود نوشته اند: برای نخستین بار در تاریخ، کنگره آمریکا قانونی را اجرا کرده که مربوط به یک پلتفرم خاص است و آن را به طور دایمی و در سطح ملی ممنوع می کند.

در شکایت ذکر شده فرایند واگذاری نه از لحاظ فناوری و نه از لحاظ حقوقی به سادگی امکانپذیر نیست. بی شک این قانون تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی وادار به تعطیلی می کند و ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی که از پلتفرم برای برقراری ارتباط استفاده می کنند را ساکت می کند.

کاخ سفید اعلام کرد به دلایل امنیتی خواهان پایان یافتن مالکیت چین بر این اپ و نه ممنوعیت تیک تاک است.

شکایت مذکور جدیدترین تحول در راستای تلاش های تیک تاک قبل از مسدود شدن اپ در آمریکا است. این درحالی است که شرکت هایی مانند اسنپ چت و متا سعی دارند از عدم قطعیت وضعیت تیک تاک بهره بگیرند و سهم این شرکت از تبلیغات آنلاین را بربایند.

دیگر خبرها

  • بازگشت صدرنشین لیگ آزادگان به جاده برد/ پیروزی چادرملو و فجرسپاسی
  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • ورزشگاه نصیری یزد میزبان تقابل صعود و سقوط
  • کمک شرکت نیشکر به گندم کاران در مقابل سیلاب
  • شوش و کرخه قطب کشاورزی خوزستان و کشور محروم از تسهیلات و امکانات کشاورزی
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود