Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه از روز پنج‌شنبه (30 فروردین) به طور جد پاکسازی مناطق حومه جنوبی شهر دمشق را از اشغال تروریست‌ها به خصوص داعش آغاز کرده است؛ مناطقی که در حد فاصل دمشق با مرقد مطهر حضرت زینب (س) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه امروز (شنبه) توانست از دو محور در منطقه «القدم» پیشروی کرده و منطقه «المأذنیه» و  چندین مزرعه و ساختمان را  از اشغال داعش خارج سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراه با این پیشروی نیروهای سوری، عناصر داعش به سمت منطقه «حجر الاسود» فرار کردند.

اردوگاه یرموک و پس از آن منطقه «حجر الاسود» که در 11 کیلومتری جنوب دمشق قرار دارد، هدف اصلی نیروهای سوری است. مناطقی که تروریست‌ها داعش با تحت اشغال در آوردن آن‌ها مسیر اصلی منتهی به زینبیه را نیز نا امن کرده‌اند.

تروریست‌های جبهة النصره نیز بخش کوچکی از غرب اردوگاه یرموک را در اشغال خود دارند و به طور پراکنده در مناطق «ببیلا» و «بیت سحم» همراه با برخی گروههای کوچک مخالف دولت سوریه حضور دارند.


اندازه بزرگ‌تر نقشه اینجا...

 

روز گذشته (جمعه) جنگنده های سوری مناطق «الجوره»، «العسالی» و «الحجر الاسود» را به شدت هدف حملات خود قرار دادند و ارتش سوریه با کمک این حملات و حملات توپخانه‌ای موفق به پیشروی در این منطقه شد.

در همین حال حملات ارتش سوریه به مناطق تحت اشغال داعش با شلیک خمپاره از سوی آن‌ها همراه شده است.

ظهر روز گذشته (جمعه) تروریست‌ها، منطقه «بیار نادر» واقع در محله «القدم» در جنوب دمشق را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند که در پی آن دو شهروند غیر نظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است تعداد عناصر داعش در جنوب دمشق، حدود دو هزار نفر برآورد می‌شود که از سال 2012 خود را در در اردوگاه فلسطینیان «یرموک» و برخی مناطق اطراف آن تثبیت کرده‌اند.

انتهای پیام/م.ص

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند