Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@17:59:19 GMT

دو تن از شیعیان هزاره پاکستان در کویته کشته شدند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۹۱۵۷

دو تن از شیعیان هزاره پاکستان در کویته کشته شدند

به گزارش جهان نيوز ، رسانه های پاکستان روز شنبه در خبری فوری اعلام کردند که دو تن از شیعیان جامعه هزاره پاکستان در خیابان جمال الدین افغانی کویته بر اثر حمله تروریستی افراد ناشناس کشته شدند.

بنا به گفته پلیس، عاملان این ترور پس از کشتن این دو فرد از صحنه گریخته اند که عملیات جست و جو برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قربانیان این حادثه - جعفر و محمدعلی- حین حادثه در واحد صنفی خود بودند که هدف این حمله تروریستی قرار گرفتند.

حملات تروریستی علیه شیعیان کویته پاکستان این روزها افزایش یافته است به عنوان مثال، دو نفر از شیعیان شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان شامگاه یکشنبه سوم اردیبهشت ماه جاری از سوی تروریست ها کشته شده و یک پلیس نیز در این حمله زخمی شد.

همچنین روز 29 فروردین ماه سال جاری نیز، یکی دیگر از اعضای جامعه شیعیان پاکستان در کویته در حمله ای ترور شد.

دو تن از شیعیان هزاره نیز روز 12 فروردین ماه سال جاری - در بازار قندهاری شهر کویته یکی از شلوغ ترین مراکز این شهر، به دلیل شیعه بودن هدف گلوله عناصر تکفیری قرار گرفتند.

پس از آن بود که جمعی از اعضای جمعیت هَزاره شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان با برپایی تحصن اعتراض‌آمیز، به کشتار شیعیان در این ایالت اعتراض کردند.بر این اساس، در چهار ماه گذشته (از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون) 40 تن از شیعیان در شهر کویته بلوچستان مورد حمله تروریستی قرار گرفته اند.

همچنین، همزمان با برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان در تاریخ 26 فروردین ماه سال جاری، تیراندازی در نزدیکی کلیسایی در شهر کویته پاکستان، یک کشته و دست کم هفت مجروح بر جای گذاشت.

در آن تیراندازی، مهاجمان ناشناس موتورسیکلت سوار، اعضای جامعه مسیحی را در نزدیکی یک کلیسا در شهر کویته هدف حمله خود قرار دادند.

به گفته پلیس، آن حادثه همزمان با برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان در کلیسایی در اسا ناگری (Essa Nagri) در پایتخت بلوچستان به وقوع پیوست و عاملان حادثه (مردان مسلح) از صحنه گریختند.

 منبع:ایرنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • فیلم| بازتاب حمله موشکی به صهیونیست‌ها در پاکستان
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند