Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@02:50:05 GMT

با فرآوری 210 تن پشم در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۹۴۶۳

با فرآوری 210 تن پشم در خراسان جنوبی

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  سرمایه گذار تنها کارخانه فرآوری پشم خراسان جنوبی گفت:در 7 ماهی با فرآوری 210 تن پشم در خراسان جنوبی که از راه اندازی این واحد در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گذشته است، 210 تن پشم خام به این کارخانه وارد و 105 تن پشم فرآوری شده از آن تولید و به کارخانه های ریسندگی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ارزش ریالی 105 تن پشم فرآوری شده را یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در صورت واردات از خارج، برای این میزان پشم فرآوری شده باید دو میلیارد و 150 میلون تومان هزینه می شد.

وی گفت:با تولید 105 تن پشم فرآوری شده در این کارخانه، در مجموع 70 درصد نیاز سه کارخانه ریسندگی کشور در مشهد، تبریز و اصفهان در 7 ماه گذشته تأمین شد.

تنها کارخانه فرآوری پشم خراسان جنوبی سالانه ظرفیت فرآوری 360 تن پشم را دارد که هم اکنون با غعال بودن یک شیفت، زمینه اشتغال مستقیم برای 12 نفر را فراهم کرده است.

سرمایه گذار تنها کارخانه فرآوری پشم خراسان جنوبی افزود :پیش از راه اندازی این واحد، پشم های تولیدی استان در دست دلالان بود که مرغوبیت آن در انبارها به دلیل مخلوط کردن با پشم نژادهای نامرغوب در حال از بین رفتن بود.

حسینی گفت: اکنون پشم تولیدی خراسان جنوبی شناسنامه دار شده است و دامداران می توانند پشم های تولیدی را برای فرآوری به ما بفروشند.

وی افزود:پشم تولیدی در خراسان جنوبی به دلیل نرمی، نوع طول الیاف خاص و مجعد بودن با توجه به آب و هوای منطقه جزو مرغوبترین پشم هاست که در صنعت ریسندگی و نساجی و انواع فرش های دستباف به کار می رود.

منبع : صداوسیما

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پشم اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی ظهر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: سازمان دامپزشکی کشور طی برنامه‌هایی مدون قصد دارد با تجهیز تیم‌های ممیزی در استان‌ها روند تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تسریع داده و با رفع موانع در جهت پیشبرد اهداف جهش تولید پیشگام باشد.

تنگستانی افزود: با توجه به پتانسیل استان بوشهر در زمینه آبزی پروری و تعدد کارگاه‌های فرآوری این آمادگی را داریم در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه در خدمت همکاران باشیم.

دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان به میزبانی استان بوشهر آغاز شد.

کد خبر 6087566

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد