Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان این مطلب گفت: این کاروان که متشکل از ۱۱ اتوبوس است، با شعار تبریز ۲۰۱۸ و حمایت از کالای ایرانی با دستور دکتر روحانی حرکت خود را آغاز نمود و با سفر به مراکز استانها و شهرهای منتخب در سراسر کشور اجرای برنامه خواهد داشت و علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری در راستای حمایت از کالای ایرانی به ارائه سوغات و صنایع دستی تبریز و استان خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار در ادامه عنوان کرد: در این کاروان که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شهرداری تبریز و اتحادیه های صنفی و هنرمندان صنایع دستی ترتیب داده شده است، سوغاتی های شاخص تبریز اعم از کیف، کفش و چرم، شیرینی و شکلات، نساجی، فرش، تابلو فرش سردرود، لوازم خانگی و ... صنایع دستی اعم از سماور سازی، چاپ باتیک، رودوزی های سنتی، سنگ های قیمتی و صنایع شیشه در شهرهای مختلف کشور معرفی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: گروه های هنری و موسیقی آشیقی اعزامی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با اجرای خود در جمع گردشگران و شهروندان شهرهای مختلف فرهنگ غنی و فولکلور آذربایجان را در سراسر کشور معرفی خواهند کرد.

مرتضی آبدار در خاتمه بیان کرد: این کاروان در روز جمعه، ۷ اردیبهشت در میدان نقش جهان اصفهان پس از استقبال مهرعلیزاده استاندار اصفهان در جمع پر شور شهروندان اصفهانی و گردشگران داخلی و خارجی حاضر به اجرای برنامه پرداخت و امروز شنبه اصفهان را به مقصد شیراز ترک نموده و دیار حافظ و سعدی میزبان بعدی کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود.

گفتنی است این کاروان پس از حضور و اجرا در شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، قشم، کرمان، یزد، بیرجند، مشهد، سمنان، ساری، رشت، آستارا، اردبیل، سرعین و مشگین شهر به تبریز باز خواهد گشت.

900

گردشگری تبریز اصفهان زنجان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر