Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، به دنبال شکایت از مصوبه ۱۶۰/۱۴۹۴/۱۴۰۲۲ سال ۱۳۸۹ شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اخذ عوارض از تابلو‌های منصوب و غیر منصوب، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد با توجه به رأی صادره شماره ۴۱۵ سال ۹۵ این هیأت در خصوص همین موضوع و لازم الاتباع بودن آراء صادره هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی طبق ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، مصوبه شماره ۱۶۰/۱۴۹۴/۱۴۰۲۲ شورای اسلامی شهر تهران را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده دانسته و رأی به ابطال آن می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در سال ۹۵ در خصوص اخذ عوارض از تابلو‌ها آمده است: مطابق بند ۲۶ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ تصویب نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن با رعایت آیین نامه‌های مالی و معاملاتی شهرداری‌ها از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است.

با توجه به این که تابلو‌های منصوبه بر سر درب اماکن تجاری و اداری علی القاعده مبین معرفی محل استقرار و فعالیت اماکن مذکور است و الزاماً متضمن تبلیغاتی در زمینه ارائه خدمات مربوط نیست و اصولاً شهرداری در این خصوص، ارائه کننده خدمتی نمی‌باشد تا به دریافت بهای آن محق باشد، بنابراین تعیین عوارض بر تابلو‌های معرف کاربری مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات شورای اسلامی شهر تشخیص داده شد و مستند به بند ۱ ماده ۲ و مواد ۱۳ و ۸۸ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ از تاریخ تصویب ابطال شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر تهران قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز و عملیات عمرانی در پردیس تا ۱۵فروردین ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب پردیس گفت: ساخت و ساز و عملیات عمرانی در پردیس تا ۱۵ فروردین ممنوع است.

عنایت الله علیپور در گفتگو با مهر در خصوص افرادی که ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس و بومهن انجام می‌دهند، اظهار داشت: با این افراد متخلف برخورد قاطع و جدی خواهد شد و اغماضی در این خصوص نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب پردیس اضافه کرد: به دستگاه‌های ذیربط اعلام شده که از تاریخ ۲۸ اسفند لغایت ۱۵ فروردین‌ماه هیچ گونه ساخت و ساز، حفاری، گودبرداری و عملیات عمرانی در سطح شهرستان پردیس انجام نخواهد شد، و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «درآمدهای پایدار» راهبردی برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها
  • پایان کار ساختمان‌های تجاری، خدماتی و اداری بدون مناسب‌سازی صادر نخواهد شد
  • ساخت و ساز و عملیات عمرانی در پردیس تا ۱۵فروردین ممنوع است
  • راه اندازی سامانه نوبت دهی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در قزوین
  • توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص وضعیت شورای شهر نسیم شهر
  • باشگاه استقلال به کسب مجوز حرفه‌ای نزدیک‌تر شد
  • روان‌سازی مبادلات تجاری بین تهران و آنکارا
  • یک گام نزدیک تر به کسب مجوز حرفه ای استقلال با موافقت فیفا برای پرداخت بدهی سانتاکلارا
  • تاکید دوباره بر استفاده از نام‌های فارسی در تابلو‌ها و سردر اصناف کرمان
  • اگر سود سهام عدالت را دریافت نکردید بخوانید