Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:55:04 GMT

برگزاری جشنواره‌ی گل و گلاب میمند فارس

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۰۶۶۱

برگزاری جشنواره‌ی گل و گلاب میمند فارس

‌جشنواره گل و گلاب همانند سال‌های گذشته در شهر میمند از توابع استان فارس برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، جشنواره‌ی گل و گلاب میمند با حضور جمعی از مدیران، فعالان عرصه‌ی تولید گل و گلاب و مردم علاقه‌مند، در شهر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد استان فارس برگزار شد.

استاندار فارس در مراسم افتتاحیه جشنواره‌ی گل و گلاب میمند گفت: میمند شهر باغ‌های گل­حصار است و در تاریخ کهن فارس و ایران نام این شهر پرآوازه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل تبادار با بیان این که نام میمند با گل و گلاب پیوند خورده است و گلاب این شهر در کشور زبانزد است، افزود: گلاب گیری زمینه مستعد و مناسبی برای اشتغال و کسب درآمد مردم میمند است و از مردم این شهر که تلاش می‌کنند این آئین و رسم و زمینه معاش، فعال و پویا بماند قدردانی می‌کنم‌.

تبادار با اشاره به این که یک هزار و 550 هکتار گل محمدی آبی در میمند و پنج هزار و 600 هکتار گل محمدی دیم در داراب وجود دارد، ادامه داد: حتما باید با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا از این ظرفیت و قابلیت برای تولید محصولات با کیفیت و فراهم کردن زمینه اشتغال مردم استفاده کنیم‌.

وی با بیان این که اسانس تولید شده از گل های محمدی می تواند ثروت و اشتغال فراوانی را به دنبال داشته باشد، گفت: امیدواریم کارشناسان مراکز تحقیقاتی بتوانند با فناوری روز دنیا، در این زمینه ارزش افزوده  این منابع ارزشمند را به طور موثری افزایش دهند و گام‌های تاثیر‌گذاری بردارند‌.

استاندار فارس با اشاره به جلب گردشگران از سراسر ایران به جشنواره گل و گلاب میمند، تصریح کرد: این جشنواره باید به مدت یک هفته و یا 10 روز برگزار شود تا شاهد رونق گردشگری در این دیار باشیم و توریست‌های فراوانی از سراسر ایران و از دیگر کشورهای دنیا برای مشاهده زیبایی های طبیعی، باغ های گل محمدی و مراسم ‌مختلف به این دیار سفر کنند‌.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که میزان فرآوری گل‌های تولید شده در میمند در واحدهای تولیدی این شهر باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اگر گل های تولیدی این شهر برای فرآوری به استان های دیگر می‌رود، باید با افزایش ظرفیت واحدهای فرآوری گل در میمند و جلوگیری از خروج آن‌ تلاش کنیم ‌این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در همین شهر استفاده شود.

استاندار فارس همچنین ضمن بازدید از مراکز تهیه‌ی و تولید و گل و گلاب میمند به لزوم برندسازی در زمینه گل محمدی استان و معرفی آن به بازار‌های داخلی و بین المللی تاکید کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر

همزمان با روز ملی خلیج فارس دومین جشنواره بازی‌های محلی و بومی در دو رشته بازی درا و رمازا با حضور شش تیم روستای گورزانگ شهرستان میناب استان هرمزگان به مدت سه روز برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ سنت‌های گذشته، گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - هرمزگان

بیشتر بخوانید:

برگزاری فینال مسابقات جام رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • تصاویر| گل و گلاب میمند
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • (تصاویر) جشنواره گل و گلاب‌گیری میمند