Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@18:34:58 GMT

٥٠ هکتار از بافت شهری حسن آباد فشافویه فرسوده است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۰۷۲۸

٥٠ هکتار از بافت شهری حسن آباد فشافویه فرسوده است

به گزارش ایرنا، محسن تاجیک روز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای شهر و روستا ( 9 اردیبهشت ماه) با بیان اینکه این شهر بر روی خط زلزله واقع شده است، افزود: 35 هکتار از بخش مرکزی حسن آباد و ١٠ هکتار از بافت های سایر نواحی این شهر جزو بافت فرسوده محسوب می شود.
وی تصریح کرد: ١٥ هکتار از این مقدار بافت فرسوده ناپایدار است و از لحاظ ساختار و کیفیت پایین مصالح و لحاظ نشدن اصول مهندسی سست و ناپایدارهستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاجیک ادامه داد: مدیریت شهری حسن آباد در حال حاضر اقدام به شناسایی و تفکیک پلاک به پلاک بافت فرسوده این شهر جنوبی استان تهران کرده است و به دنبال تملک تمام منطقه بافت فرسوده حسن آباد است.
وی با بیان اینکه چهار سال زمان برای نوسازی بافت فرسوده این شهر برآورد شده است، تصریح کرد: شهرداری این شهر به دنبال ساخت خانه های ویلایی در بافت فرسوده است تا بدین وسیله معماری اسلامی و ایرانی نیز در آن لحاظ شود.
بخشدار حسن آباد نیز در ادامه این نشست به اقدامات دولت در خصوص احیای بافت فرسوده این منطقه اشاره کرد و گفت: روستاهای این بخش جنوبی تهران روی گسل آراد کوه قرار دارد و از همین رو ساختمان های روستایی این بخش به هیچ عنوان ایمن نیست.
محمد صالح ضیائی افزود: بخشداری حسن آباد از دی ماه سال گذشته اقدام به شناسایی مناطق بافت فرسوده روستایی کرده است و در حال حاضر پروانه ساخت این خانه ها به صورت رایگان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تسهیلات خوبی را برای نوسازی بافت فرسوده این شهر در نظر گرفته است گفت: هم اکنون 200 میلیون ریال وام با بهره 6 درصد و سه تا 6 میلیون کمک بلاعوض برای احیای بافت فرسوده روستایی در حسن آباد فشافویه در نظر گرفته شده است.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان تهران دی ماه زلزله شوراهای شهر و روستا شهرداری موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده