Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@19:48:23 GMT

این زن قطعات هواپیما به ایران قاچاق می‌کرد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۰۹۲۹

این زن قطعات هواپیما به ایران قاچاق می‌کرد

تین‌نیوز | 

دادستانی آمریکا یک زن را به قاچاق قطعات هواپیما به خطوط هوایی ایرانی متهم کرد. این زن 55 ساله که جویس الیاباچوس نام دارد، روز 24 آوریل پس از آنکه وزارت امنیت داخلی آمریکا و وزارت دارایی این کشور تحقیقات درباره وی را تکمیل کردند در حالیکه در خانه خود به سر می‌برد، بازداشت شد.

  به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، یک زن از ایالت نیوجرسی روز پنج‌شنبه با حضور در یک دادگاه فدرال با اتهام مشارکت در یک شبکه بین‌المللی فروش قطعات روبرو شد که برخلاف قوانین کنترل صادرات آمریکا تلاش کرده بود قطعات هواپیما به ارزش بیش از دو میلیون دلار را به صورت غیرقانونی به ایران صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زن 55 ساله که جویس الیاباچوس نام دارد، روز 24 آوریل پس از آنکه وزارت امنیت داخلی آمریکا و وزارت دارایی این کشور تحقیقات درباره وی را تکمیل کردند در حالیکه در خانه خود به سر می‌برد، بازداشت شد.

دادستان کل آمریکا اعلام کرد که وی به سه مورد نقض مقررات داد و ستد و تحریم‌های ایران متهم شده است. وی پس از حضور در دادگاه با وثیقه 100 هزار دلاری به طور موقت آزاد شده است.

به گزارش ایسنا، این زن که متولد فیلیپین است، از سوی دادستانی آمریکا متهم شده که در تاریخ مه 2015 تا اکتبر 2017 با همکاری افراد دیگر امکان صادرات دسته کم 49 محموله را که شامل 23 هزار و 554 قطعه هواپیمای دارای مجوز بوده است، از آمریکا به ایران صادر کرده اما این صادرات مجوزهای لازم را نداشته است.

به نوشته واشنگتن پست، جویس الیاباچوس این قطعات را ابتدا به شرکت‌های کشتیرانی در امارات متحده عربی و ترکیه منتقل می‌کرده و سپس در آنجا همکاران ایرانی‌اش این قطعات را به مکان‌های مختلف در ایران منتقل می‌کردند. وی برای انجام این کار چندین بار مقصد نهایی این قطعات را به غلط اعلام کرده و ارزش واقعی این محصولات را مشخص نکرده بود.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قاچاق قطعات هواپیما دادستانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)

عصر ایران ــ معاون علمی رییسی بعد از دو سال گفت ساخت هواپیمای 72 نفره فعلا شدنی نیست. بهار 1401 رییسی از مجموعه هسا در اصفهان بازدید کرد و بعد از آن با هیجان دستور داد سریع هواپیما ساخته شود.

گزارش را این‌جا ببیند

این در حالی است که ساخت هواپیما پیچیدگی‌های خودش را دارد. معاون علمی رییسی گفته تا حالا 500 تا یک میلیون دلار هزینه‌ برای پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره صرف شده است. رقم بزرگی که معلوم نیست چه کسی می‌خواهد جوابگوی آن باشد؟ این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هواپیمای باورنکردنی آینده‌نگر با بال حلقه‌ای (+عکس) هواپیمای ایرانی مسافرگیری می کند؟ | مشخصات سیمرغ ؛‌ ساخت ایران

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز عملیات پاسخ ایران به اسرائیل | اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم | گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد ... | ویدئو
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به اسراییل + فیلم
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض