Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران با دقت رفتار آمريکا و اروپا را در قبال برجام رصد مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري مهر، سيدکمال خرازي در ملاقاتي که روز چهارشنبه با سه تن از محققان و انديشمندان منتقد ساختار حاکم بر نظام بين‌الملل در محل شوراي راهبردي روابط خارجي داشت، اظهار داشت: اينکه پنج عضو دائم شوراي امنيت به علاوه آلمان با جمهوري اسلامي ايران به توافق برسند و اين توافق مورد تاييد و تاکيد شوراي امنيت قرار گيرد، اما با بر سر کار آمدن دونالد ترامپ و رويکرد غيرقابل قبول او، اين توافق سست شود، با هيچ منطقي سازگار نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در پاسخ به اين سوال که واکنش جمهوري اسلامي ايران به تصميم آتي رئيس جمهور آمريکا چه خواهد بود، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با دقت رفتار آمريکا و اروپا را در قبال برجام رصد مي‌کند و هر زمان به اين نتيجه برسد که منافع پيش‌بيني شده در برجام براي ملت ايران، به خاطر بدعهدي و سياست غلط آمريکا و دنباله‌روهاي آمريکا زير سوال رفته، سناريوهاي متناسب و پيش‌بيني شده خود را اجرا خواهد کرد.
ايوان کراستف رئيس مرکز راهبردهاي ليبرال صوفيه بلغارستان و عضو موسسه علوم انساني وين، خانم ساندرا برکا عضو هيئت مديره بنياد روبرت بوش و آکادمي روبرت بوش و گاليپ دالي مدير تحقيقات مجمع الشرق ترکيه، از محققان و انديشمندان منتقد ساختار حاکم بر نظام بين‌الملل در اين ملاقات، از نفاق حاکم بر نظام بين‌الملل گفتند و خواستار تداوم ارتباط و تبادل‌نظر با موسسات و اتاق‌هاي فکر جمهوري اسلامي ايران در راستاي يافتن راهکارهاي مقابله با اين وضع اسفبار شدند.
خرازي نيز با استقبال از اين ابتکار و تاکيد بر ضرورت جلب توجه و همکاري آزادانديشان و موسسات غيردولتي کشورهاي مختلف جهت رايزني و همفکري در اين زمينه اظهار داشت: تا زماني که حق ناعادلانه وتو بر شوراي امنيت حاکم باشد، نمي‌توان اميدي به اصلاح ساختار کنوني نظام بين‌الملل داشت.
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي اظهار داشت: جمهوري اسلامي در طول چهار دهه گذشته همواره قرباني بي‌عدالتي‌هاي نظام بين‌الملل بوده است. رويکرد شوراي امنيت سازمان ملل متحد در دوران جنگ تحميلي رژيم صدام حسين عليه جمهوري اسلامي ايران و در زمان به کار بردن سلاح شيميايي عليه ملت ايران، دو نمونه نفاق حاکم بر شوراي امنيت و نظام بين‌الملل است.
وي تاکيد کرد: اتفاقي که در مورد برجام به عنوان حاصل سال‌ها مذاکره و تلاش ديپلماتيک بين گروه 1+5 و جمهوري اسلامي، افتاده، نشانگر نفاق در نظام بين‌الملل و سلب اعتماد از افکار عمومي دنياست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در "همایش خدا قوت کارگر" در چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت  "هفته ملی کار و کارگر" توجه به باید‌های اخلاقی و ایمانی کارگران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: البته مشکلات جامعه کارگری در نشست‌های مختلف بیان و ارائه شده است و باید عرصه کارگری و کارفرمایی مجاهدانه تلاش و با جهاد و مجاهدت، آخرت خود را آباد کنند.

نکونام اظهار داشت: جامعه کار و کارگر در روزگار کنونی همان جهاد در راه خداوند است که کشور را به سمت‌وسوی ظهور نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

امام جمعه شهرکرد به حرکت اخیر دانشجویان جهان در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نشان‌دهنده حاکم شدن نگاه سیاسی در این مجموعه‌ها است، دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا سیاسی نبودند، اما امروز معارف اسلام و انقلاب اسلامی ایران در این دانشگاه‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران در ۴۵ سال قبل از سوی امام خمینی (ره) افزود: اکنون صدور انقلاب اسلامی ایران به درون آمریکا از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟