Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-19@09:58:31 GMT

بازدید مدیرعامل بانک ملت از کارخانه چای دبش

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۱۸۳۳

بازدید مدیرعامل بانک ملت از کارخانه چای دبش

ایران اکونومیست - به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این بازدید بهمن اسکندری و سید ابوطالب دیبائی معاونان مدیرعامل، رحیم طاهری مشاور عالی مدیرعامل، مسعود نصراصفهانی مدیر امور بانکداری شرکتی، علی اکبر صابریان مدیر کل روابط عمومی، محمدرضا جنگجو مدیر کل بانکداری شرکتی و مجید قاسمی رییس شعبه ظفر دکتر بیگدلی را همراهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل بانک ملت در دیدار با مدیرعامل شرکت دبش سبز گستر، تولید کننده محصولات با نام تجاری دبش گفت: وظیفه خود می دانیم از بنگاه های اقتصادی که تولید و اشتغال ایجاد می کنند حمایت کنیم و شخصا در کمک رسانی به واحدهای تولیدی همواره پیش قدم بوده ام.

دکتر بیگدلی اضافه کرد: شرکت دبش از مشتریان خوب بانک ملت است که همواره شاهد حرکت رو به جلو و افزایش سهم از بازار آن بوده ایم.

وی با تاکید بر نقش کلیدی بانک در استمرار فعالیت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در جامعه افزود: مجموعه دبش ثابت کرده است مشتری خوبیست و ما نیز خود را متعهد می دانیم در چارچوب مقررات تمام نیازهای بانکی این شرکت را برآورده سازیم.

مدیرعامل بانک ملت، این بانک را بانکی بزرگ و توانمند در تامین نیازهای مشتریان بزرگ توصیف کرد و بر اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه فیمابین تاکید کرد.

دکتر بیگدلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال حمایت از تولید داخلی خواستار اضافه شدن چای ایرانی به سبد محصولات این شرکت شد.

بهمن اسکندری معاون مدیرعامل در امور بانکداری شرکتی و تجاری نیز در سخنانی، از شرکت چای دبش به عنوان مشتری قدیمی و شناخته شده بانک ملت یاد کرد و گفت: بانکداری شرکتی قصد دارد برای مشتریانی که منافع متقابل برای خود و بانک ایجاد می کنند امکانات ویژه فراهم کند.

وی افزود: تاکید مدیر عامل بانک همواره بر همراهی با مشتریان و تولیدکنندگان بوده است و انتظارات مشتریان بزرگ نیز ویژه است.

مسعود نصراصفهانی مدیر امور بانکداری شرکتی نیز در این جلسه گزارشی از آمار عملکردی تعاملات بانک و مجموعه دبش ارایه کرد.

مهندس رحیمی مدیرعامل شرکت دبش سبز گستر نیز با بیان اینکه چای دبش تاثیرگذارترین شرکت در صنعت چای ایران است، از بانک ملت به عنوان شریک تجاری قدیمی این مجموعه یاد کرد و افزود: شرکت چای دبش با کمک های بانک ملت به جایگاه کنونی خود دست یافته است و امروز شاهد صادرشدن بیش از ۵۰ درصد محصولات خود به خارج از کشور هستیم.

رحیمی صنعت چای را صنعتی پربرکت و با اشتغال زایی بالا ذکر کرد و با اشاره به پیشنهاد مدیرعامل بانک ملت، از اضافه شدن چای ایرانی به سبد محصولات این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

وی همچنین از خدمات مجموعه بانکداری شرکتی تقدیر کرد و افزود: از زمان راه اندازی بانکداری شرکتی، ارایه خدمات به این شرکت متحول شده است و این مجتمع صنعتی خدمات بانکی خود را با سرعت و کیفیت بالاتری دریافت می کند.

در جریان این بازدید دکتر بیگدلی و هیات همراه از بخش های مختلف شرکت چای دبش دیدن کردند و از نزدیک با فرآیند تولید محصولات آن آشنا شدند.

گفتنی است شرکت دبش سبز گستر با مساحتی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع، تولید و بسته بندی ۲۰ هزار تن چای در سال و با اشتغال زایی مستقیم افزون بر یک هزار و پنجاه نفری از دهه ۱۳۴۰ در صنعت چای کشور فعال بوده و علاوه بر در اختیار داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار داخلی، محصولات خود را به چند کشور خارجی صادر می کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از تراشه‌های بومی در خودروهای برقی چینی

دولت چین در راستای کارزار کاهش وابستگی به واردات غربی و تقویت صنعت نیمه‌رسانای داخلی، از خودروسازان برقی این کشور خواست خرید از شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌ خودروی بومی را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، منابع مطلع به بلومبرگ گفتند: وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، امسال از خودروسازان خواسته است تولید قطعات داخلی را برای پذیرش تراشه‌های چینی، سرعت دهند. ناظر فناوری چین، پیش از این یک هدف غیررسمی را برای خودروسازان تعیین کرده بود که بر اساس آن، یک پنجم از تراشه‌های مورد نیازشان را تا سال ۲۰۲۵ به صورت داخلی تامین می‌کنند.

به گفته منابع آگاه، این وزارتخانه اکنون به شرکت‌ها مستقیما اعلام کرده است در صورت امکان، از نیمه‌رساناهای خارجی اجتناب کنند. این به معنای آن است که شرکت‌های تراشه خارجی، باید محصولات خود را از طریق یک کارخانه چینی مانند SMIC تولید کنند. در مزایده‌ای که اخیرا توسط یک برند بزرگ برگزار شد، یک فروشنده خارجی با وجود این که قیمت ۳۰ درصد پایین‌تر از برنده را پیشنهاد کرده بود، موفق نشد برنده قرارداد شود.

این تحولات منعکس کننده تلاشهای مضاعف چین برای تقویت صنعت فناوری خود در واکنش به اقدامات آمریکا برای محدود کردن توسعه تراشه چین از طریق تحریمها و محدودیتها روی فروش فناوری پیشرفته است. دستورالعمل چین برای خودروها، ابهاماتی را برای کسب و کار شرکتهایی نظیر انویدیا، ان ایکس پی، رنسانس الکترونیکس و تگزاس اینسترامنت ایجاد میکند که با شرکتهای چینی برای تامین قطعات برای بزرگترین بازار خودروی برقی جهان، رقابت دارند.

ارزش سهام تراشه‌سازان اروپایی که قطعه به شرکت‌های خودروسازی برقی چین می‌فروشند، در پی انتشار این خبر، کاهش پیدا کرد.

بسیاری از برندهای چینی، قطعات مختلفی از تراشه مدیریت نیرو تا ریزکنترلرها و نمایشگر آی سی، خریداری می‌کنند. بعضی از خودروسازان از برند بزرگ BYD گرفته تا برندهای جدیدی مانند نیو، برای هماهنگی قابلیت‌های خودروهای متصل خود متکی، به پردازنده‌های انویدیا هستند.

پکن به حمایت از صنعت تراشه داخلی برخاسته که می‌داند از رقیبان خارجی عقب‌تر است اما برای پشتیبانی از اقتصاد و حفظ برتری ژئوپلیتیکی، حائز اهمیت به شمار می‌رود. دستورالعمل اخیر، مطابق با تعهدات امسال برای بسیج کردن همه ابزارهای در اختیار برای به گرفتن برتری فناوری از آمریکا و کشورهای دیگر است.

دولت چین همچنین خود را برای محدودیت‌ها به ویژه در بخش خودرو آماده می‌کند.

فرمان الزامی به نفع تراشه‌های چین، چشم انداز اقدامات تلافی جویانه بیشتر را ایجاد می‌کند زیرا واشنگتن، کمپین مهارکنندگی خود را مضاعف کرده است. همچنین آمریکا و متحدان اروپایی این کشور، توجه بیشتری به ورود چین به نسل‌های قدیمی‌تر تراشه نشان داده اند. دولت بایدن سرگرم بررسی تعرفه‌هایی برای این قطعات و استفاده از ابزارهای تجاری دیگر است اما اعلام کرده است قصد محدود کردن آنها با استفاده از کنترل‌های صادراتی را ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر چند مقررات آمریکا در سال ۲۰۲۲، توسعه توانمندی‌های تراشه سازی پیشرفته چین را محدود کرد اما در توانایی این کشور در استفاده از تکنیک‌های قدیمی‌تر از ۱۴ نانومتر، تاثیری نداشت. این امر باعث شد شرکت‌های چینی کارخانه‌های جدیدی را سریع‌تر از هر نقطه دیگری در جهان بسازند. پیش بینی می‌شود شرکت‌های چینی، ۲۶ کارخانه تا سال ۲۰۲۶ بسازند که از ویفرهای ۲۰۰ میلیمتر و ۳۰۰ میلیمتر استفاده می‌کنند. در مقابل، ۱۶ کارخانه در منطقه آمریکا، از این ویفرها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور حقوقی و نظارت معرفی شد
  • معاون سابق پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد!
  • کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب راه‌اندازی می‌شود
  • مدیرعامل جدید باشگاه سایپا منصوب شد
  • نهمین جلسه شورای پژوهش پست بانک ایران، با حضور مدیرعامل برگزار شد
  • آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک ملت برگزار شد
  • آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک ملت با حضور مدیران وزارت اقتصاد برگزار شد
  • مدیرعامل بانک سپه در جلسه شورای عالی مسکن: تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • سفر به سرزمین چای و ابریشم و بازدید از عروس شهرهای گیلان
  • افزایش استفاده از تراشه‌های بومی در خودروهای برقی چینی