Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در جمع مسئولان شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان‌های استان فارس در تالار اداره تبلیغات اسلامی لارستان گفت: لارستان اولین خاستگاه حکومت اسلامی است و مردم برای حفظ حاکمیت اسلامی و برای مبارزه با استعمار و آن هم استعمار انگلیس در جنوب کشور به رهبری آیت‌الله سید عبدالحسین لاری بر علیه ظلم و استکبار به پا خواستند و در ادامه فرزندان و نوادگان آن عالم جلیل‌القدر هم محور وحدت، همدلی و اشاعه ارزش‌های دینی و احکام اسلامی و معنوی در جنوب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرستان لارستان گسترده‌ترین شهرستان استان فارس هست که از 8 شهر و 6 بخش تشکیل شده است و دارای مردمانی مشارکت جو و تأثیرگذار در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، مذهبی، سیاسی و حتی امنیتی و اجرایی و عمرانی هستند، که به دلیل غنای فرهنگی حاکم بر ابعاد اجتماعی، نام و آوازه‌ای چنین مردمانی هم در استان، هم در کشور و حتی در خارج از کشور زبانزد، عام و خاص است.
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: همه شما نیکوکاری، نیک‌اندیشی و انجام کارهای خیر مردم این منطقه را کم و بیش دیده و شنیده‌اید و آنچه در بطن جامعه نوع دوست لارستانی‌ها رواج دارد نهادینه شدن فرهنگ کار خیر است که توجه ویژه مردم معطوف به انسان دوستی و گسترش ارزش‌های اسلامی بوده و هست و اولویت اول آنان در همة ابعاد فعالیت اجتماعی توجه به ارزش‌های دینی است و آنچه که در ذات مردم لارستان وجود دارد، رقابت و فعالیت‌هایی است که صرفاً معطوف به کمک‌های خیر خواهانه است.
معاون استاندار فارس بیان كرد: بعضی‌ها تصورشان از مردم این خطه شاید این باشد که مردم لارستان افرادی هستند با غنای اقتصادی بالا؛ اما واقعیت چیز دیگری است و آن، فرهنگ نهادینه شده کارهای خیر مردم لارستان است، موضوعی که در بطن جامعه ایجاد شده است، یعنی ملت این خطه، همان سرمایه‌ای که دارند را در راه خدا و در جهت احداث کارهای عام‌المنفعه، انسان دوستانه و کارهای خیر مصروف می‌کنند که امیدواریم در کل کشور این فرهنگ دینی نهادینه شود.
حسنی در ادامه سخنانش نشر ارزش‌های دینی و انتقال آن به نسل‌های آینده را از اهداف اصلی هیئات مذهبی دانست و افزود: هیئات مذهبی وظایفی را دارند که بر هیچ‌کس پوشیده نیست و زنده نگه داشتن ارزش‌های دینی در جامعه و پیروزی، تداوم و تثبیت انقلاب مرهون همین فعالیت‌های مذهبی در سطح کشور است.
وی بیان کرد: این فعالیت‌ها صرفاً مبتنی بر حضور و مشارکت مردم در ایام‌های مختلف نباشد چون با عنایت به اینکه نظام اسلامی و جامعه اسلامی به دنبال این است که دیگر کارکرد فعالیت‌های مذهبی و دینی را در سایر ابعاد اجتماعی نیز گسترش دهد، امیدواریم که توجه هیأت‌های مذهبی صرفاً به اینکه از نظر شکلی حضور در جامعه در ایام مختلف باشد؛ مبتنی نشود، بلکه با فرهنگ‌سازی و توجه ویژه به آرمان‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب که معادلات اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بتوانیم ارزش‌های دینی را در تمامی ابعاد جامعه نهادینه کنیم، پس هیئت‌های مذهبی بر این مبنا حرکت کنند.
حسنی با اشاره به اینکه اکثر مراودات و معادلات اجتماعی ما، فرهنگ کار و تلاش و مصرف ما و متأسفانه برخی فعالیت اجتماعی ما دارای اشکال هست، گفت: هیأت‌های مذهبی علاوه بر آن وظایف ذاتی و اصالت خاصی که دارند، باید نتایج فعالیت‌های خودشان را هم در سایر ابعاد جامعه گسترش دهند و در همه زمینه‌ها و در همه ابعاد یک نظام حکومتی باید آن فرهنگ مورد نظر هیئات مذهبی که قطعا زنده نگه داشتن فلسفه قیام عاشورا و انتقال آن به نسل‌های آینده است، مدنظر قرار دهند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به آئین نکوداشت صدمین سالروز رحلت آیت الله سید عبدالحسین لاری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا لازم است مراتب تشکر و قدردانی خویش را از برگزارکنندگان همایش مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری رحمه الله علیه ابراز نمایم و امیدوارم این همایش به اهداف خویش دست یافته و قدمی در راه آشنایی بیشتر نسل جوان با بزرگمردان این مرز و بوم بردارد.

تاریخ این سرزمین بزرگ با همه فراز و نشیب‌ها، سراسر شور و حماسه دلیر مردان در دفاع از سرزمین و ارزش‌های دینی آن است و دانشمندان و عالمان دین نیز دوشادوش مردم و گاه به عنوان رهبران و پیشروان، حماسه سازی نموده‌اند.

در زمانی که استعمار انگلیس با دسیسه‌های گوناگون و نقشه‌های رنگارنگ به اندیشه غارت و چپاول این سرزمین اهتمام داشت و حکومت قاجار راه تعدی و ظلم به مردم را در پیش گرفته بود عالمی شجاع، زمانه شناس، متفکر و معتمد همچون آیت الله لاری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامۀ حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد.

آن فقیه فقید که مراتب علمی را در محضر بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مبرّز میرزای شیرازی أعلی الله مقامه بود به فرمان سیّد و درخواست مردم لارستان و به قصد رهبری مردم و اهتمام به امور دینی و شئون اعتقادی از نجف به لار نقل مکان نمود و همچون حصنی حصین و دژی پولادین در مقابل ظلم و تعدی حکومت وقت و چپاولگری انگلیس ایستاد و دفاع از مردم مظلوم و محرومان آن دیار را سرلوحه تلاش‌ها و فعالیت‌های خود نمود. علاوه بر این، ویژگی بارز ایشان اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه اسلامی بود.

کارنامه سراسر خدمت به مردم و دفاع از دین و عقاید مردم، از او الگویی جاودان در خطه فارس به یادگار گذاشت. درود و رضوان الهی بر او باد.

اینجانب از خداوند متعال علوّ درجات و از آن عالم بزرگ را خواستار مهمه عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش نموده اند قدردانی و تشکر می‌نمایم.

کد خبر 6100563

دیگر خبرها

  • هیأت ظرفیتی برای اجتماع قلوب و تربیت انسان انقلاب اسلامی
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود
  • باید معنای مدرن «بدن» و پیوند آن با زیبایی به چالش کشیده شود
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله