Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@17:10:26 GMT

الگوي کشت در مناطق سردسير اردبيل بايد تغيير کند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۲۵۶۱

الگوي کشت در مناطق سردسير اردبيل بايد تغيير کند

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا- معاون امور باغباني وزير جهاد کشاورزي گفت: با توجه به خسارت متوالي سرما در اواخر اسفند و فروردين ماه به باغ هاي استان اردبيل الگوي کشت در اين استان بايد تغيير يابد.

محمد علي طهماسبي روز شنبه در حاشيه بازديد از باغ هاي خسارت ديده شهرستان مشگين شهر به ايرنا افزود: اقليم وآب و هواي کشور بويژه استان اردبيل در سال هاي گذشته تغيير يافته و براي جلوگيري از خسارت بايد پهنه جديدي براي کشت محصولات باغي و زراعي تعريف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين بر تغيير الگوي کشت واستفاده از ارقام مناسب وسازگار با آب و هواي منطقه تاکيد کرد.
او بيان کرد: در حال حاضر وضعيت باغ هاي 18 استان کشور اصلا مناسب نيست و در برخي از استانها 100 درصد محصولات باغي بر اثر پديده سرمازدگي و بارش نابهنگام برف از بين رفته است.
وي اضافه کرد: در سال جاري تسهيلات خوبي براي تامين لوازم گرمازا از جمله بخاري هاي باغي، دستگاه مه ساز و تجهيزات مشابه براي استفاده در باغ ها در نظر گرفته شده است .
نماينده مردم مشگين شهر در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان آسيب ديدن80 درصدي 14هزار هکتار از باغ هاي اين شهرستان گفت: سرما پنج هزار ميليارد ريال به اين باغ ها خسارت زده است.
ولي ملکي با اظهار تاسف از کاهش سطح بيمه محصولات کشاورزي گفت: در حال حاضر از کل باغ هاي منطقه حدود سه هزار هکتار بيمه مي باشد.
وي با تاکيد بر پرداخت بموقع خسارت باغداران از طريق صندوق بيمه محصولات کشاورزي و جبران بخشي از خسارت وارده به آن دسته از باغداراني که موفق به بيمه محصولات خود نشده اند خواستار استمهال وام هاي کشاورزان وباغداران خسارت ديده شد.
7117/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد