Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، محمد عباسی با بیان اینکه چرخه دولت، یک چرخه تولید ثروت برای کشور است، گفت: باید سلامت همه افرادی را که در کار و تولید نقش دارند، تضمین کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شعار سازمان جهانی امسال "بهبود ایمنی و سلامت کار نوجوانان و پایان دادن به کار کودکان تا سال 1404"، کودکان کار یا کودکان خیابانی را نتیجه توسعه رشد نامتوازن جمعیت و شهرنشینی، تغییرات اجتماعی و اقتصادی در جامعه یا قربانیان این تغییرات نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ادامه داد: کودکان خیابانی مختص کشورهای در حال توسعه نیستند و در کشورهای توسعه یافته نیز این معضل وجود دارد. هر چه میزان بی نظمی توسعه شهرنشینی بیشتر باشد آمار کودکان خیابانی نیز بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در کشور، میانگین سن کودکان کار حدود 13 تا 14 سال است، افزود: گیلان جزو پنچ استان کشور است که نیمی از کودکان این استان با اطلاع خانواده خود، مشغول به‌کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه حدود چهار درصد، نیروی کار کل کشور را این گروه سنی تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: مساله کودکان کار، نه تنها یک موضوع اجتماعی است بلکه یک مساله امنیتی هم محسوب می‌شود که هیچ مرکزی آنها را به طور کامل تحت پوشش قرار نمی دهد.

عباسی افت بهره‌وری کار در کشور، کاهش جدی مهارت‌ها، آموزش و دانش کودکان، بالا رفتن صدمه‌های جانی و مالی، افزایش انواع آسیب‌های اجتماعی و ... را از جمله مشکلات و عوارض برای کودکان خیابانی و کودکان کار عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت "پوشش همگانی؛ سلامت برای همه، همه‌جا"، تحت پوشش قرار دادن کودکان کار را با همکاری مراکز درون بخشی و بین بخشی خواستار شد.

در ادامه مطالب جامعی توسط محمد ایمانی – مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اکبر تطهیری مقدم – دبیر انجمن مدیران صنایع استان در خصوص برنامه های بهداشت حرفه‌ای و چالش‌های صنایع استان در رابطه با شعار سال بیان شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ویژه استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون اظهار کرد: این جشنواره در مرحله استانی‌ ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است