Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متخصصان حقوق بشر سازمان ملل می‌گویند که اطلاعات پلیس انگلیس نشان می‌دهد که مرگ تعداد زیادی از سیاه‌پوستان از سوی پلیس نشان دهنده این موضوع است که تبعیض نژادی نظام‌مند در ساختار جامعه انگلیس ریشه دارد.

این گروه از متخصصان می‌گویند که بر اساس اطلاعات پلیس تعداد زیادی از اقلیت‌های نژادی در پی استفاده بیش از حد خشونت از سوی نیروهای دولتی جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این متخصصان ضمن بیان این مطلب که اقلیت‌های نژادی هیچگاه در تعقیب قانونی افسران پلیس به دلیل این قتل‎ها موفق نبوده‌اند آمده است: این موضوع نشان دهنده عدم پاسخگویی و مجازات در قانونی است که آژانس‌های دولتی و نیروهای اجرایی بر اساس آن عمل می‌کنند.

این هشدار از سوی اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل پیش از دیدار 12 روزه گزارشگر ویژه نژادپرستی سازمان ملل از انگلیس صادر شده است که از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

این هیأت از متخصصان حقوق بشر سازمان ملل می‌گویند: این کشتارها موجب تقویت تجربیات نژادپرستی نظام‌مند، نظارت بیش از حد پلیس و افزایش جرم و جنایت علیه نژادهای آفریقایی و دیگر اقلیت‌ها در انگلیس می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: عدم بررسی مناسب و پیگیری قانونی این کشتارها موجب فقدان پاسخگویی نیروها و آژانس‌های دولتی و همچنین انکار راه‌حل‌های مناسب و پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان می‌شود.

گاردین می‌نویسد: این هیأت حقوق بشری به خصوص به استفاده بیش از حد از سلاح و تیراندازی نیروهای پلیس انگلیس در مواجهه با سیاهان اشاره می‌کنند و می‌گویند که احتمال هدف قرار گرفتن سیاه‌پوستان و دیگر اقلیت‌های نژادی از سوی پلیس 3 برابر دیگر افراد است.

اعضای این هیأت متخصصان افزودند: افرادی از کشورهای آفریقایی که از ناتوانی‌های روانی و اختلالات شدید روحی و عاطفی رنج می‌برند به روش‌های گوناگون هدف تبعیض نژاد قرار داشته و تحت تأثیر استفاده بیش از حد از زور قرار دارند.

گاردین می‌نویسد: گزارش سال گذشته «دیوید لامی»، نماینده پارلمانی تاتنهام وجود نابرابری‌های نژادی در سراسر سیستم عدالت کیفری انگلیس را نشان می‌دهد و این نماینده پارلمان بارها اعلام کرده که جوانان سیاه‌پوست این حس را دارند که در یک ایالت پلیسی انگلیس زندگی می‌کنند و استانداردهای متفاوت نظارت پلیس در مقایسه با سفیدپوستان بر آنها اعمال می‌شود.

بر اساس گزارش گاردین سال گذشته 7 سیاهپوست در اثر اعمال خشونت پلیس در زمان بازداشت جان خود را از دست داده‌اند و یکی از وکلای حامی خانواده این قربانیان که شواهدی را نیز در اختیار متخصصان سازمان ملل قرار داده می‌گوید: افرادی با اختلالات روانی هدف تبعیض نژاد مضاعفی از سوی پلیس قرار گرفته و به شیوه مهلکی خشونت علیه آنان استفاده می‌شود.


منبع: میزان
انتهای پیام/

کشتار سیاهپوستان توسط  پلیس انگلیس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث بین الملل انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی